1927’de İstanbul’da doğdu. İstanbul Şehremini 34. İlkokul’u bitirdi. İzmir Karşıyaka Lisesi’ndeyken siyasal görüşü nedeniyle 4,5 ay hapis yattınca ortaöğrenimini tamalayam...
1951’de İzmir’de doğdu. İzmir Amerikan Kız Koleji’ni (1971) bitirdi. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ndeki yükseköğrenimini tamamlamadı. Barış gazetesinde muhabirlik, tiy...
1948’de Kuyucuk/Adıyaman’da doğdu. Malayta Lisesi’ni ve İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1973). 1985’te Norveç’e yerleşti. İlk öyküleri 1970’lerde Yarına...
1945’te Trabzon’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Trabzon’da tamamları. İTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi (1963) Kamuda sektöründe çalıştı.
1896’da İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Şam, Beyrut ve Selanik’te tamamladı. Darülfünun Coğrafya Şubesi’ni bitirdi (1919). Mütareke’de Müdafaa-i Milliye Grubu’n...
1959’da Uşak’ta doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İTÜ’nde öğrenciyken (1977), 1980 askeri darbesinde tutuklandı, bir süre hapis yattı. Edebiyat h...
1936’da Tarsus / Mersin’de doğdu. Tarsus Lisesi’ni bitirdi. Tarsus Amerikan Koleji’nde sekreterlik, Mersin’de tercümanlık yaptı.
1914’te Bursa’da doğdu. Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi. Adana’da öğretmenlik yaparken (1941), kendi çıkardığı Çığ dergisinde yer alan bir öyküsü yüzünd...
1948’de İstanbul’da doğdu. İlk ve orta okulu İstanbul Rami’de okudu. Deniz Harp Okulu’nu bitirdi (1969). Michigan Üniversitesi’nde gemi inşası ve makine konularında yüksek...
1947’de Diyarbakır’da doğdu. Tam adı Sultan Su Esen İlk ve orta öğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. GÜ Almanca Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Ankara’da Çankaya ile...
1933’te Mersin’de doğdu. Mersin İleri İlkokulu’nu, Mersin Tevfik Sırrı Gür Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültes Psikoloji Bölümü’nü bitirdi (1957). Kandilli Kız (1957) ve Ka...
1972’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Süreyya Evren Türkeli. Nişantaşı Anadolu Lisesi’ni bitirdi. Bir süre MSÜ Mimarlık Bölümü’nde okudu; İÜ Edebiyat Fakültesi Leh Dili ve Ed...
1962’de Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Lisesi’ni bitirdi (1979). Demokrasi, Gündem ve Ozgür Politika gazetelerinde köşe yazarlığı yaptı (1995 - 2005). Halen Diyarbakır...
1958’de Ceyhan/Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ceyhan’da tamamladı. Ankara Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1980). Öğretmenlik yapıyor. Agora dergisinin yönetiminde ç...
1951’de İstanbul’da doğdu. Orta öğrenimini Malatya Fırat Koleji’nde tamamladı. İÜ Gazetecilik Enstitüsü ve Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. İÜ İktisat Fakültesi Siyaset Bilimi...
1937’de Acıpayam / Denizli’de doğdu. Acıyapam Ortaokulu’nu, Denizli Lisesi’ni, İstanbul Özel Ticaret Okulu’nu ve Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi (1959). Denizli, Tan, ...
Hakkında bilgi bulunamamıştır. Film yönetmenliği yaptığı, senaryo yazdığı bilinmektedir.
1962’de Erzurum’da doğdu. İlk ve orta öğretimini Polatlı’da tamamladı. AÜ DTCF Türk Dili Bölümü’nü bitirdi. Özel öğretim kurumlarında öğretmenlik ve öğrencilik yaptı. Ha...
En son aranan öykücüler