Menu
Öykücüler Sözlüğü • FEHMİ ÇALMUK

FEHMİ ÇALMUK

1969’da Ankara’da doğdu. 1987’den itibaren Milli Gazete, Beklenen Vakit, Akşam gazetelerinde çalıştı. Güneş ve Tercüman gazedelerinde köşe yazıları yazdı. Radyo ve televizyon yöneticiliği, Show Tv’de muhabirlik yaptı. Öykü kitabı dışında, RP’nin Gülen Yüzü (1995), Selamünaleyküm Komutanım (2000), Bir Kampanya Yaptık Anasını Satayım (2001), Erbakan’ın Kürtleri (2001), Recep Tayyip Erdoğan (2001), CHP ve Anadolu Solu (2002), Merak Edilen Kızlar (2004), Kod Adı İHL (2004) adlı siyasi magazin kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Esnaf Hikayeleri

(Elips, Ankara 2006, 19 öykü: Levhadaki Sır; Leblebici Hacı Bekir Usta; Terzilerin Ustası Almara Usta; Esnafın Sözü, Vefanın Özü; Toprağı Şekillendiren Kumru Ana; Gönül Demleyen Kahveci: Tahir Baba; Sevdi mi Cennet Kesilen Bakırcı Hüseyin Usta; Fırıncı Yakup Usta; Sayacı Hacı Nafiz Usta; Göğsünde Aşkı Dirilten Keçeci Cemal Baba; Bir Nargile Kahvesi; Ramazanda Esnaf Muhabbetleri; Bağlamacı Ragıp Usta; Gariban Tesbih Evi: “Ya Sabır... Ya Hazreti Pir... Ya Sabır; Şoförün Muhabbet Lokantası; “Dost ile Bayram Eden”:Berber Bayram Usta; Burmalı Kadayıfın Ustası: Zorluoğullarından Fahri Baba; Bu Kez Azrail Sarı Takside Alır bir Gencin Canını; Yürek Dede)