Menu
Öykücüler Sözlüğü • İSMAİL KILLIOĞLU

İSMAİL KILLIOĞLU

1947’de Kahramanmaraş’ta doğdu. Orta öğrenimini Kahramanmaraş’ta tamamladı (1968). AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1974). İÜ Hukuk Fakültesi’nde kamu hukuku alanında yüksek lisans ve doktora yaptı. Çalışma Bakanlığı’nda iş müfettişi olarak çalıştı (1976-78), Kelam, kurucuları arasında yer aldığı Mavera (1976), İlim ve Sanat (1984) ile BFT dergilerini yönetti. Halen MÜ İlahiyat Fakültesi’nde öğretim üyesi ve Milli Gazete’de köşe yazarı. Edebiyat hayatına, şair Osman Sarı’yla birlikte çıkardıkları Gonca dergisindeki (1965-1967) öyküleriyle başladı. Öykü ve yazıları İlim ve Sanat, Diriliş, Mavera, yönelişler, İslam, Kadın ve Aile dergileriyle, Yeni Devir, Zaman, Yeni Şafak, Sağduyu gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Düşünce ve Duyarlık (1986), Edebiyat ve Suç (1988), Ahlak Hukuk İlişkisi (1988), Düşünce ve Özgürlük (1992), Gül ve Ateş (1993) adlı deneme, inceleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Ateş Yalımı Üstünde Bir Toplantı

(Edebiyat Dergisi, Ankara 1974; 9 öykü: Yalnız Bırakılmış Adam; Şavk; Karanlığın Bir Yerinde Uyanıkken Düş Kurma; Ateş Yalımı Üstünde Bir Toplantı; Düğün; Ay Doğarken; Kesit; Fetret; yolculuk)

Hayata Uyanış

(Ekin, İstanbul 1984; Esra, İstanbul 1998, 15 öykü: Hazırlanış; Dolmuş; İlk Aldanış; Köye; Su ve Cennet; Derin Gök Altında; İlk Arkadaş; Ali’nin Öyküsü; Büyük Kapıdan İçeri; Ve Bir Lamba; Huzurda; Uyanan Hayat; Tarla Yollarında; İlk Ölüm; Ayrılış)

Aşkın İzi

(Esra, İstanbul 1999, 11 öykü: Zülküf; Düşüş; Tekin Olmaz Geceler; İçteniçe; Gün Ağarırken; Adem; Yasaklanır Yeryüzü; Yasaklanırsa Yeryüzü; Bırakır Gider; Çağrıldığında; Ana)