Menu
Öykücüler Sözlüğü • SELÇUK EREZ

SELÇUK EREZ

1936’da İstanbul’da doğdu. Tam adı İsmail Selçuk Erez. İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1962). ABD’de kadın doğum ihtisası yaptı; jinekolojik onkoloji üzerine ek eğitim aldı; Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’nde profesör oldu, halen burada çalışıyor. Yazıları Güneş ve Cumhuriyet gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Aklımızın Ambargoları (1995), Milli Fizik Milli Kimya (1995), İstanbul Nerdedir Orada Kimler Yaşar (1995), Köktendinsizler (1997) adlı deneme-inceleme, İstanköyaltı Bodrum (1997) adlı anlatı kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Ağırmeşrep Kadınlar

(Bilgi, Ankara 1993, 47 öykü: 2000 Yılı Sonunda Yılbaşı; Ağırmeşrep Kadınlar; Odun Kurdunun Şarkısı; Aşık Olduğunuzun Farkında mısınız?; Buzadamları; Akademgorodok’ta İyilik; En Hakiki Mikimatolar; “Ansiklopedi Dağıtacağım”; Benim Zamanımda Beyoğlu; Fevkalade Uzamış Bir Gebelik; Eski Bir Yeni Yıl Hikayesi; Yefiçim’in Kış Uykusu Hormonu; Hidra’da Bçcek Avı; Amazon’da Yılbaşı; Fare Kapanı Müzesi’nin Açılışı; Falcı; Başkanın Ziyafeti; Kempinski’de Saklambaç; Hortlama Kuyruğu; Kötü Hasatlık; ‘Aşk’ın Derin Uçurumlarında; On İkiye Bir Kala Yılbaşı; Uçuş Korkusu; Miras Kılavuzu; Ebedi Sulh Formülü: Tamponya; Albayın Tebliği; Yoğun Trafikte; Menopoz Olan Tavuklar; Domuzeti; Planktonlar; St. İren’deki Konser ve Aliye Berger’in Parmak İzleri; Analıpa Teşne Hindiler; Kellik; Dişçinin Hünerini Tebessümler Gösterir!; Şeytan Minareleri ve Nazım; Hadiyanımın Kuyruksuz Mor Van Kedisi; Tırmak Yiyen Urfa Balıkları; Hasan Paşa’nın Sadrazamlığı; Diskotekte “Checkov”; Ondan Nasıl Kurtulmalı?; Altın Palamut Ödülü; Saçak Kuyruklu Süs Balıkları; Deinocherirus’un Kolları; Burunlara Yönelen Bir Sanat Dalı; Büyüklere Masallar; Sınava Hazırlanmak; Kazım Tepeden’in Mevlidi)

Trendelenburg Pozisyonu

(Sel, İstanbul 1996, 31 öykü: Taocu Sevişme; Reykjavik’e Doğru; Ambassade d’Auvergne; Menapozun Ermenicesi; Anlatılamayanlar En Güzellerdir; Ayasofya’da Gece Yarısı; Kim Korkar Teröristten; Kumsaldaki Çinliler; Jöle üreten Türk Büyüğü; Benim Adayım; Trendelenburg Pozisyonu; Rönesans Sonrası Yaşam; Gazeteye Anket Yapıyoruz; Bir Yıldönümü; Kral Lear’ın Kızlarının Dişfırçaları; Konya-Aydınlı Kilimi; Vaclaphone ile Dilenme; Virtiözle Uçuşta; Ermişlerin Diskosu; Wang-fo Nasıl Kurtarılır; Goya’nın İstanbul Macerası; Jurassic Ormanda Bir Gece; Haremağasının ‘Fantom’ Ağrıları; Kurbağanın Müstehcenlikle Savaşı; Eski Kurban Bayramları; Uluslararası Çekişme; Mürid Adayı; Psikolojinin Houston’u; Keukenhoff Bahçelerinde; Hamdullah Suphi’nin Solundaki; Mavi Kağıda Yazılmış Aşk Mektupları)

Tekbacaklılar Çokayaklılar

(Bilgi, Ankara 2000, 30 öykü: Quadrupedia: Eşek Cenneti; Devesi hacı; Zürafa Sokağı; Yaşamımdaki Kediler; Şebensraum ve Geyikler; Hayvan Hakları ve Kirpiler; Aves: Martı Canatan; Akıllı ve Kınalı Keklikler; Güvercinli, Kumrulu Yaşamımız; Kargalar ve Kuzgunlar; Tavuskuşu; Diş Koruma Papağanları; Havada Sevişen Ebabil Kuşları; Vız Vız Arılar Uçar; Av Hayvanları; Serpentes: Yılan Mevsimi; İyi Yüzen Güzel; Vermes: Bitlerle Haşır Neşir; Oncideres Pustulata; Kurbağa Prenses; Kurbağalara Ne Oldu?; Kafadanbacaklıların Marifetleri; Örümceklerle İletişim; Metaformoz; Aya İrini’deki Sümüklüböcek; Pisces: Denizatlarının Sevişmesi; Foklar; Köpekbalığı Fletosu; Denizkestaneleri)