Menu
Öykücüler Sözlüğü • ERENDİZ ATASÜ

ERENDİZ ATASÜ

1947’de Ankara’da doğdu. Ankara Koleji’ni (1964), AÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi (1968). Aynı fakültede öğretim üyeliği yaparak emekli oldu (1997). Edebiyat hayatına 1981’de Sanat Edebiyat 81’de yayınlanan bir öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Yeni Düşün, Saçak, Türk Dili, Papirüs, Varlık dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Dağın Öteki Yüzü (1995), Gençliğin O Yakıcı Mevsimi (1999), Bir Yaş Dönümü Rüyası (2002) adlı romanları, Benim Yazarlarım (2000), Kadınlığım, Yazarlığım, Yurdum (2001), İmgelerin İzi (2003), Kavram ve Slogan (2004) adlı inceleme-deneme kitapları bulunmaktadır. Kadınlar da Vardır’ı ile 1983 Akademi Kitabevi Öykü Ödülü’nü, Taş Üstüne Gül Oyması ile 1997 Yunus Nadi ve 1998 Haldun Taner Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Kadınlar da Vardır

(Varlık, İstanbul 1983, 7 öykü: Bir Tren Yolculuğu; Bir Yüz – Bir Ters; kadınlar da Vardır; Balkon Saati; özlem Zamanı Geçti; Yemen’den Bir Yel Esti; Sessiz Ali)

Lanetliler

(Bilgi, Ankara 1985, 8 öykü: Arda Kalan; Hüzün; Ağlamak; Gerçek ve Düş; Lanetliler; Üç Kuşak; Esma; Denizin Türküsü)

Dullara Yas Yakışır

(Afa, İstanbul 1988, 14 öykü: Aşka Dair: İkinci Aşkın Peşinde; Sevda İçin Tek Kişilik Ağıt; Can Yoldaşı; İnci; Satı, Erhan ve Durmuş; Yalnızlığa Dair: Bahçıvan; Harput’ta Var Bir Kilise; Bayburtlu; Ve Kadınlara Dair: Yaşlı Bir Genç Kız; Yabancı Bir Göğün Altında; Madam Butterfly Ölmeyi Reddederse; Sevgi’nin Romanı; Çocukluğumu İstiyorum, Çocukluğumu Verin Bana: Kayısı Gülü; Kiraz Dalları; Dullara Yas Yakışır)

Onunla Güzeldim

(Afa, İstanbul 1991, 7 öykü: Eski Sevgili; Haziranda Bir An; Kentler de Vardır: Münih’e Yağmur Yağıyor; Toz; Yüzey; Suyun Karanlık Çekimi; Su)

Taş Üstüne Gül Oyması

(Bilgi, Ankara 1997, 6 öykü: Taş Üstüne Gül Oyması; Son Yörük Çadırı; Katran Ağacı; İkinci Ülke; Zaide; Eskil Masal)

Uçu

(Bilgi, Ankara 1998, 7 öykü: Üç İmli Sözcük: Ada; Uçu; Mis; Bir Varmış Bir Yok/...: Mozaik; Antikos’un Mirası; Yaşlı Kadınlar: Doğunun Çağrısı; Giseelle’in Delirmiş Ayakları)