Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • DEMİR ÖZLÜ

    1935’te İstanbul’da doğdu. Ödemiş İstiklâl İlkokulu’nu, Ödemiş Ortaokulu’nu, İstanbul Kabataş Lisesi’ni (1953), İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi (1959). Paris Huku...

  • DENİZ KAVUKÇUOĞLU

    1943’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da, yüksek öğrenimini Almanya / Tübingen, Heidelberg ve Nürnberg’te felsefe, tarih, ekonomi okuyarak tamamladı....

  • DENİZ SOM

    1953’te İstanbul’da doğdu. İlkokulu Antalya ve Üsküdar’da okudu. Kadıköy Koleji’ni, İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Gazetecilik yaptı; Cumhuri...

  • DENİZ SPATAR

    1967’de Ankara’da doğdu. Kadıköy Anadolu Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi. Çeşitli gazete ve dergilerde muhabirlik, istihbarat şefliği yaptı....

  • DERYA BERRAK

    1972’de İzmir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladı. İÜ edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü’nü bitirdi (2003).

  • DERYA ERKENCİ

    1972’de İstanbul’da doğdu. MÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümü’nü bitirdi; aynı bölümde yüksek lisans yaptı. Kameraman olarak çalıştı (1992-97). Görüntü felsefes...

  • DİLBER SAKA

    1965’te Akçaabat / Trabzon’da doğdu. İlk ve orta öğrerimini Akçabat’ta tamamladı. Edebiyat hayatına 1981’de Kıyı dergisinde yayınlanan öyküleriyle başladı. ...

  • DİLEK ASLANER

    1970'te Zonguldak’ta doğdu. İlk ve Ortaöğrenimini İstanbul'da tamamladı. İÜ Sosyoloji Bölümü'nü bitirdi, MÜ'nde Yönetim Sosyolojisi üzerine yüksek lisans yaptı. Öyküleri...

  • DİLEK YAZAR

    1963’te Gaziantep’te doğru. İlkokulu Gaziantep’te, ortaokul ve liseyi İzmir’de okudu. DEÜ Demirci Eğitim Yüksek Okulu Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdi. AÖF Türkçe Böl...

  • DİNÇER SEZGİN

    1939’da Torbalı / İzmir’de doğdu. Çanakkale Öğretmen Okulu’nu (1956), Gazi Egitim Enstitisü edebiyat Bölümü’nü (1959) bitirdi. Öğretmenlik yaptı. Prodüktor olarak TRT’y...

  • DİNÇER SÜMER

    1938’de İzmir’de doğdu. İzmir Namık Kemal Lisesi’ni (1947), Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nü bitirdi (1961). 1960’tan itibaren tiyatro oyunculuğu, yönetmenl...

  • DOĞAN KATIRCIOĞLU

    1935’te İstanbul’da doğdu. İstanbul Erkek Lesesi’ni, İstanbul Gazetecilik Ticaret Okulu’nu bitirdi. Türktel Ajans’ta spor muhabiri olarak işe başladı. Haber, Son Posta,...

  • DOĞAN SOYDAN

    1946’da Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve ortaokulu Afşin’de, liseyi ve İlköğretmen Okulu’nu Kahramanmaş’ta okudu. İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bi...

  • DOĞAN YARICI

    1967’de Beykoz/İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı (1985). Levet Kırca Tiyatrosu (1985-88) ve Masal Gerçek Tiyatrosu’nda (1988-90) oyuncu ve...

  • DOĞU YÜCEL

    1977’de İstanbul’da doğdu. tiyatro-sinema sanatçısı Erkan Yücel ve gazeteci-yazar Şükran Yücel’in oğlu. İzmir Amerikan Koleji’ni, DEÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi. İÜ Radyo-...

  • DOST KÖRPE

    1972’de İstanbul’da doğdu. Nişantaşı Anadolu Lisesi’ni bitirdi. Bozgaziçi Üniversitesi İş İdaresi Bölümü’nde iki yıl okuduktan sonra İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve...

  • DURALİ YILMAZ

    1948’de Acıpayam/Denizli’de doğdu. İlköğretimini Acıpayam’da, ortaöğrenimini Burdur’da, yükseköğrenimini MÜ İlahiyat Fakültesi’nde tamamladı (1971). İÜ İktisat Tarihi Böl...

  • DURAN ÇETİN

    1964’te Apasaraycık köyü/Çumra/Konya'da doğdu. İlkokulu Apasaraycık köyünde, orta ve liseyi Çumra'da okudu (1981). SelÜ İlahiyat Fakültesi’ni bitirdi (1986). Sarıcakaya/...

  • DURAN YILMAZ

    1942’de Antalya’da doğdu. Eğitim ve çalışma hayatını birlikte yürüttü. Antalya’nın köylerinde öğretmenlik, çiftçilik yaptı. Edebiyat hayatına 1972’de Yeni Dergi’de yayın...

  • DURCAN YAŞACAN

    1952’de Çamlıhemşin / Rize’de doğdu. Asıl adı, Yaşacan Terzi. İl ve orta öğrenimini Girsun’da tamamladı. AnaÜ İşletme Bölümü’nü bitirdi. Maliye Bakanlığı’nda memur olarak...