Menu
Öykücüler Sözlüğü • ÜMİT OTAN

ÜMİT OTAN

DEÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-Televizyon Bölümü’nü bitirdi. Nokta dergisinde, Cumhuriyet gazetesi İzmir Bürosu’nda muhabir olarak çalıştı. Kişisel fotoğraf sergileri açtı, karma fotoğraf sergilerine katıldı. Öykü kitapları dışında Babıtelli (?), Çaynobil (?), Nükleere Geçtik Maşallah (?), Komşunun Selamı Var (?), Komedya (?) adlı kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Öykünün Dışındaysan Üşürsün

(Çağdaş, İstanbul 1997, 22 röportaj öykü: Bize Dair: Başarılı Olmak İstemiyordu; Düşledi Mahkum Oldu; Kerim Ağabey’i Görmezden Geldiler; Kalbi Ege’de Kaldı; Yaraya Tuz Basmak; Sabahattin Öğretmeni Nasıl Delirttiler?; Evren ve İşkence Resimleri; Yalanların Arkasındaki Hayatlar; Son Göçmen; Ustaların Gözbebekleri; Sokaktaki Çocuklar; “Tarikata Giden” Çocuklarımız; Rumuzlu Çocuklar; Beynimin Yarısı; Öykünün Dışındaysan Üşürsün; Mekana Dair: Cennet Hayatı; O Sokaktaki Güzellikler; Faustina’nın Sevdalı Bakışları; Hillary Efes’te; Napoliten Şarkının Peşine Takılan; Çevreye Dair: Çok Bilmişler ve Masallar; Umudu Yok Edemediler)

Aşk Geri Dönene Kadar

(Çınar, İstanbul 1997, 24 öykü: Bizim Eve Sevda Düştü...; Oğlumdan Sevda Dersleri; Aşk Geri Dönene Kadar; Sevda mı Genç, Biz mi Yaşlandık?; Sevda Düşleri, Gözyaşları; “Aşk Nazara Gelir, Yalana Gelmez”; Vurgun Olup Vurgun Yediğim..; Dilimin “Anarşist” olduğu Zamanlar...; Ayrılığın Üç Günü; Elimi Tut, Korkuyorum...; Dul Avukat; Oğlum Yaşanmışa Ağlıyordu, Ben Yaşanmamışa...; Üstüme Basıp Geçme Yar...; Şairin Dizelerinde Kaldılar...; Nereden Sonrası Uçurum?; Poyçu Kız...; Çıplak Kalınıyor ve Ölünüyordu...; “Adın Elveda mı?”; “Islak Kuş”; Acı...; Rüyalarda Ölmek İstemiyordum...; O Hep Bakire Kaldı...; “Size Kolay Gelsin...”; O Rumca Şarkı İki Sevdayı Anlatır...)

Kalbim Neden Olmazlarda

(Etikus, İstanbul 2004, 27 öykü: Anımsarken Usul Usul Yüreğim; Gecelerde, Çığlıklarda; “Bizi de Yaz” Dedi; Hadi Yüreğim Ha Gayret...; Hayatımızın Anlamı Kaç Parça?; Yalnızlık Labirentlerinde Kıvranacaklardı; Yarım Kalan Soğuk Çayların Acısı; Sahtekarlığımı Yüzüme Vurdular; Gel de Gülme; Tanrı Günahlarını Affetsin; Hava Nasıl Oralarda?; Bir Bulut Akıp Geçti; Geç Kalan “İlhan Amca” mı Biz miyi?; Kolay Değil, Yaşlanıyorum; Yarıda Kalmanın Büyüsü; “Suç Aleti” Kuytulara Gizlenir; Bir Gece Bülteni; Cepleri Doldukça İçleri Boşalıyor...; Biz Bu Eşkıyalarından Ne Zaman Kurtulacağız “Eşkıya”?; Korkuları Gülerek Aşmak; “Hainlik” Bizde Kalsın; Bu, Bizim Hayatımız Olamaz; Yeni Bir Hayat Ismarlamak...; Simone Yaşıyor mu?; Bağdat’ta Bir Piyanist; Kalbim Neden Olmazlarda?; Bu Hayat Beni Üzüyor)