Menu
Öykücüler Sözlüğü • NEVRA BUCAK

NEVRA BUCAK

1952’de İstanbul’da doğdu. Tam adı İpek Nevra Bucak. Kadıköy Kız Koleji’ni (1969), İstanbul Belediye Konservatuarı Şan Bölümü’nü bitirdi (1974). Bir süre şan ve piyano ile, 1892’den sonra edebiyatla uğraştı. Edebiyat hayatına 1986’da Varlık’ta yayınlanan “Kiremit Parçası” adlı öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Varlık, Türk Dili ve Adam Öykü’de yer aldı. Öykü kitabı dışında Issız Kadınlar (1989), Aşkın Kutupları (1989), Son Güneşin Çocukları (1994), Mevsimler Farklıdır (1995), Kule (1999) adlı romanları, Kızın Adı Candan (1990), Uzaylı Kız Tira (1992), Kerem ile Aslı (1994) adlı çocuk kitapları bulunmaktadır. Beyoğlu’nun Eski Ustaları ile 1995 Yunus Nadi Öykü ödülü’nü (Ayşe Kilimci ile paylaşmalı) kazandı.

Öykü Kitapları:

Beyoğlu’nun Eski Ustaları

(Cem, İstanbul 1994, 17 öykü: Beyoğlu’nun Eski Ustaları: Kontes Natalya; Niko Usta; Şapkacı Katya; Mıgır Baba; Fotoğraf Ustası Madam Sofia; Nakışını Altın Gibi Kullanan Sivana; Yaşayan Hüzün: Kiremit Parçası; Küçük İçki Evi; Güz Kadını; Bir Zamanlar Benimdi; Elveda Turandot; Panayır; O Küçük, Şirin Ev; Bir Kez Daha Yaşanır mıydı?; Son Bahçe; Körler Yolu – Umut Yolu; O Pamuk Güzel Adam)