Menu
Öykücüler Sözlüğü • DENİZ KAVUKÇUOĞLU

DENİZ KAVUKÇUOĞLU

1943’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da, yüksek öğrenimini Almanya / Tübingen, Heidelberg ve Nürnberg’te felsefe, tarih, ekonomi okuyarak tamamladı. Almanya’da özel kuruluşlarda yönetici olarak çalıştı. Siyasi eğilimleri nedeniyle koğusturmaya uğradığı için 30 yıl Türkiye’ye dönemedi. Halen TÜYAP A.Ş.’de genel koordinatör olarak çalışıyor. 1960’tan itibaren yazıları Ant, Aydınlık, Yeni Ortam, Milliyet’te yer aldı. Öykü kitabı dışında Şiddetten Demokrasiye / Sosyal Demokrasi ve Milliyetçilik (E. Karakaş, G. Özdoğan, M. Belge ile birlikte, 1006), Karl Marx’tan Günümüze Almanya’da Sosyal Demokrasi (1997), Deniz Bitti (1998), Sosyal Demokraside Temel Eğilimler /1998), Alageyik Sokağı Bir Liman mıydı? (2002), Sen Vatan Haini misin Baba? (2002), Zarife (2003), Kedi Gülüşü (2004), Bir Yolculuk Öyiküsü / TÜYAP İstanbul Kitap Fuarı’nın 25 Yılı (2006) adlı deneme, inceleme, anlatı ve anı kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Canım Acıyor Baba

(Can, İstanbul 2006, 13 öykü: Mor Kabus; Yalan; Mefharet Abla; Erna; İntikam; Canım Acıyor Baba; Hep Geride Kalmak; Hayalet; Ayrılık; Arka Bahçe; Ankara Ekspresi; Veda; Topal İsmail)

Komik Şeyler Yazmak

(Can, İstanbul 2007, 13 öykü: Cevriye Hanım; Levon Amca; Madam Katina; Kurmay Tevfik; Kapıcı; Şarkıcı; Kuaför; Bir Yeni Yılın Sabahı; Ortaköy’de Bir Gün; Kuyruklu Piyano; Özgüven; Komik Şeyler Yazmak; Yerdeki Adam)