Menu
Öykücüler Sözlüğü • SALİH SITKI GÖR

SALİH SITKI GÖR

1934’te Elazığ’da doğdu. Adıl adı Salih Gör. Elazığ Lisesi’ni (1953), İÜ Orman Fakültesi’ni (1963) bitirdi. Devlet Su İşleri’nde Erozyon mühendisi olarak çalıştıktan sonra (1966-72) Viyana’da sel ve çığ konularında yüksek lisans yaptı (1970), aynı kuruma dönerek Su İşleri Etüd-Plan Dairesi’nde çalıştı. Almanya’ya yerleşti, 1872’den itibaren çalıştığı Karlsruhe Başkonsolosluğu’ndaki mahalli katiplik işinden emekli oldu. Halen İzmir ve Karlsruhe’de yaşıyor. Edebiyat hayatına 1956’da Varlık’ta yayınlanan bir şiiriyle başladı. Öykü ve yazıları Kıyı, Dört mevsim, Türk Dili, Yelken, Dönem, Soyut, Forum, Türk Sanatı, Türk Düşüncesi, Çağdaş, Karşı ve Yeditepe dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Dumanlı Eşik (1957), Kuşluk Ötesi (1966), Boston’da Bir Harputlu (1968), Ağıt (1972), Yaban El (1985), Kehribar ve Tuğra (1992) adlı şiir, B. Traven, H. Habe’den çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Yol Bitmeden

(Dayanışma, Ankara 1985, 10 öykü: Yol Bitmeden; Kuşku; Almanya’ya Varış; Sevgi Bağı; Bir Romana Uzun Önsöz Gibi; Güneşi Biçilmiş Almanya; Sızı; Willy; İş Mahkemesi; Havalı)

Zümrüdüanka

(Prespero, Ankara 1995)