1933’te Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. Ortaokul ve liseyi parasız yatılı olarak İstanbul'da Galatasaray Lisesi'nde okudu (1945-1953). İÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Di...
1926’da Ömerler köyü / Polatlı / Ankara’da doğdu. İlkokulu Beypazarı’nda okudu. Çifteler Köy Enstitüsü ile Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü’nü bitirdi (1946). Gazi Eğitim ...
1937’de Merzifon / Amasya’da doğdu. MSÜ Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Mimarlık Bölümü’nü Bitirdi (1963); aynı kürsüde yüksek lisans yaptı (1963-66). Uygulamalı ...
1936’da Sivas’ta doğdu. Vefa Lisesi’ni bitirdi. Vatan gazetesinde gazeteciliğe başladı, Şehir, Hergün, Yeni İstanbul, Tercüman, Yeni Gün, Akşam gazetelerinde yazar, muhab...
1948’de Ankara’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1970). Felsefe öğretmenliği yaptı. Londra’da mesl...
1944’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı (1964). İÜ Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1972). İÜ Sosyal Bilimler kadın sorunları Araştırma ve Uygul...
1918’de Akşehir'de doğdu. İlk ve ortaokulu Akşehir'de okudu. İstanbul Lisesi'ni bitirdi (1936). İÜ Tıp ve Hukuk fakültelerinde bir süre okuduktan sonra kaydolduğu Edebiya...
1931’de İzmir’de doğdu. Tam adı Tarık Dursun Kakınç. İkokulu İzmir ve Ankara’da tamamladı; Ortaokulu dışarıdan bitirdi (1950). İzmir ve Ankara’da gazete dağıtımı, biletç...
1953’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Mustafa Tarık Günersel. Kadıköy Maarif Koleji’nde okurken kazandığı AFS Uluslararası Bursu ile liseyi ABD’de bitirdi. İÜ Edebiyat Fakült...
1965’te Ankara’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi. Halen askeri bir kuruluşta işçi olarak çalışıyor....
1946’da İstanbul’da doğdu. Şair Cevat Çapan’ın kayınbiraderi. Beşiktaş Barbaros İlkokulu’nu, Şişli Ortaokulu’nu, Taksim Atatürk Erkek Lisesi’ni, DTCF Sineloji Bölümü’nü b...
1970’te İstanbul’da doğdu. Saint-Benoit Fransız Lisesi’ni, İÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü’nü bitirdi. Halen reklam yazarı olarak çalışıyor....
1964’te Ankara’da doğdu. AÜ Fen Fakültesi’ni bitirdi (1962). Stajını Almanya’da tamamladı. Reading Üniversitesi’nde (İngiltere) yüksek lisans yaptı (1969). DMİ Genel Mü...
1956’da Pervari / Siirt’te doğdu. İlahiyatçı-yazar İhsan Süreyya Sırma’nın kuzeni. Siirt Tarım Meslek Lisesi’ni (1975), Birmingham Inlingua Scholl’u (1991) bitirdi. Tarı...
1934’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Hasan Tektaş Ağaoğlu. Ağaoğlu Ahmet Bey’in torunu, Samet Ağaoğlu’nun oğludur. Ankara’da Mimar Kemal İlkokulu’nda, Birinci Ortaokulu’nd...
1977’de Ağın / Elazığ’da doğdu. Vefa Lisesi’ni, İÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü(nü bitirdi (1999). Ülkede Gündem, Dünya gazetesi ve Nokta dergi...
1942’de Simav / Kütahya’da doğdu. Öykücü Demir Özlü, çevirmen Sezer Duru’nun kardeşi, oyun yazarı Güner Sümer’in ilk, yönetmen Erdal Kral’ın ikinci eşi, romancı Adalet Ağao...
En son aranan öykücüler