Menu
Öykücüler Sözlüğü • BÜLENT AKKURT

BÜLENT AKKURT

1925’te Menemen / İzmir'de doğdu. Bursa Işıklar Askeri Lisesi'ni (1943), Kara Harp Okulu'nu (1945), İÜ İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü'nü bitirdi (1954). Milliyet gazetesi spor yazarı olarak gazeteciliğe başladı (1953). On yıl süren zorunlu hizmetini tamamlayarak ordudan ayrıldı (1955). Çeşitli gazetelerde yazı işleri ve genel yayın müdürü olarak çalıştı. İstanbul'da Arena Tiyatrosu kuruluşuna katıldı (1962). Ankara'da Asaf Çiyiltepe ile birlikte Ankara Sanat Tiyatrosu'nu kurdu (1963) ve dokuz yıl süreyle bu kuruluşun genel yönetmenliğini yaptı. İstanbul'da Sanajans sanat haberleri ajansı kurdu (1971), Çağdaş adlı sanat dergisini çıkardı (1971-1989). Yazılarını Sanat Çevresi, Bodrum Postası, Bodrum Magazin Yeni Asır ve Gazete Ege dergi ve gazetelerinde yayınladı. Radyo Bodrum’da kültür ve sanat programları hazırladı. Best FM için Nazım Hikmet'in "Kuvâyi Milliye" destanı ve "Memleketimden İnsan Manzarları" adlı eserlerini seslendirdi. Kendi hazırladığı "Nazım Hikmet ve O'nun Memleketinden İnsan Manzaraları" adlı eserini ise Radyo D için seslendirdi. Halen Bodrum'da yayınlanmakta olan Haber 2000 gazetesine yazıyor ve Radyo Bodrum FM'de "Zaman İçinde…" adını taşıyan haftalık sohbet programı hazırlıyor ve sunuyor. 1990’da bir dönem İzmir Kültür ve Sanat Vakfı'nın genel müdürlüğü görevinde bulundu. 1980’den bu yana Bodrum'da yaşıyor ve Bodrum'un kültür ve sanat vakıfları ve derneklerinde çalışmalarını sürdürüyor. Çeşitli derneklerde konferanslar veriyor. Öykü kitabı dışında, Sevgilerde Yaşamak (1994) Bir Zamanlar Bursa'da (1998), Nazım Hikmet ve O'nun Memleketinden İnsan Manzaraları (1999), Sevmek Güzel Şey be Kardeşim (2000) Bir Şizofrenin Aşk Mektupları (2000), Bir Zamanlar Bab-ı Âli'de adlı şiir, begesel-anı, anı-anlatı ve romanı bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Ve, Tanrı Onları Cezalandırdı

(Bilgi, İstanbul 1998, 5 öykü: Garibin Memet; Denize İnen Sokak; Balıkçının Oğlu; Küçük Bir Aşk Öyküsü; Bir Karabasan Gibi)