Menu
Öykücüler Sözlüğü • AHMET CEMAL

AHMET CEMAL

1942’de İstanbul’da doğdu. Sant Georg Avusturya Lisesi’ni ve İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Aynı Fakültede asistanlık yaptı. İstanbul Avusturya Kültür Ofisi’nde basın danışmanı olarak çalıştı. İÜ Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde çeviri dersleri verdi. Yeni Ufuklar ve Varlık dergilerinde yazdı. Yazko Çeviri dergisini yönetti. Halen AnaÜ İletişim Bilimleri Fakültesi Sinema ve Televizyon bölümü öğretim görevlisi olarak sanat tarihi ve estetik, aynı üniversitenin Devlet Konservatuarı’nda dünya tiyatro ve çağdaş tiyatro, Güzel Sanatlar Fakültesi’nde sanat kavramları dersleri veriyor. Öykü kitabı dışında Yaşamdan Çevirdiklerim (1996), Geçmiş Dua Kitabından (1996), Saffet Bey Artık Burda Yaşamıyor (1999), Sanat Üzerine Denemeler (2000) adlı deneme, inceleme kitapları bulunmaktadır. Türk kültürüne yaptığı hizmetler nedeniyle AnaÜ Senatosu tarafında Fahri Doktora unvanı verildi (1998).

Öykü Kitapları:

Dokunmak

(Can, İstanbul 1999; 10 öykü: Dosyası Çabuk Kapatılan Bir Ölüm Olayı; Claudia; Dokunmak; Vergilius’un Son gecesi Üzerine Bir Çeşitleme; Balkondaki Defterler; Dört İncil; Olmayan Bir İstanbul Gecesinde Seninle Gezinmek; Yazılamayan Bir Öykünün Serüveni; Giritli Dayı’nın Sabah Çiçekleri; ...Ve O Kentlerin Fotoğrafsız Zamanları)