Menu
Öykücüler Sözlüğü • ALİ F. BİLİR

ALİ F. BİLİR

1945’te Gülnar/Mersin’de doğdu. İlköğrenimini Silifke’de, ortaöğrenimini Mersinde, liseyi parasız yatılı olarak Adana Erkek Lisesi’nde okudu. İÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi (1969). 1969’dan beri Gülnar’da kendi eczanesini işletiyor. Edebiyat hayatına 1959’da Yelpaze dergisinde yayınlanan “Sevgi ve Ötesi” adlı şiirle başladı. İlk öyküsü 1967’de Milliyet gazetesinin sanat ekinde yayınlandı. Şiir, öykü ve yazıları Türk Dili, Çağdaş Türk Dili, Evrensel Kültür, Karşı Edebiyat, İnsancıl, Anadolu Ekini, Öykü-Şiir, Oluşum, Kıyı, AykırıSanat, Eşik, Güneş (İsveç), Kültür Sanat (Kıbrıs), Cumhuriyet Kitap ve Dünya Kitap dergilerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında, Eleştiriden Günceye (1996) adlı bir eleştiri kitabı bulunmaktadır. Karanlığa Çizilen Sesler adlı öyküsüyle 1993 Orhan Kemal Öykü Ödülü’nde üçüncülüğü, Ölü Balık İmgesi adlı öyküsüyle 1998 Samim Kocagöz Öykü Yarışması’nda ikinciliği kazandı.

Öykü Kitapları:

Üşüyen Sıcak Düşlerim

(e, İstanbul 1994, 11 öykü: Üşüyen sıcak Düşlerim; Karanlığa Çizilen Sesler; Öyküdeki Asker; son Yolculuk; Ölümün Eşiğinde Beklerken; Annemin Uzak Elleri; Gecenin Erikleri; Mutsuz Bir Günün Öyküsü; Palto; Dayım; Kura ve Çocuk)