Menu
Öykücüler Sözlüğü • FATMA KARABIYIK BARBAOSOĞLU

FATMA KARABIYIK BARBAOSOĞLU

1961'de Afyon'da doğdu. İstanbul İsmail Hakkı Uludağ İlkokulu’nu (1973), Afyon Lisesi’ni bitirdi (1980). İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'nden mezun oldu (1984), aynı bölümde yüksek lisans yaptı (1987); sosyoloji doktoru oldu (1994). İstanbul Fazilet Kız Lisesi’nde öğretmenlik yaptı (1986-87); sadece yazıyla uğraşmaya karar verdi. Halen İstanbul’da yaşıyor ve Yeni Şafak gazetesinde köşe yazıları yazıyor. Edebiyat hayatına, 1980’de Doğuş Edebiyat dergisinde (Ankara) yayınlanan Taş Bina adlı öyküsüyle başladı. Sonraki öyküleri Dergah, İzlenim, Hece, Kafdağı, Kırkayak ve Kırklar dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, Modernleşme Sürecinde Moda ve Zihniyet İlişkisi (1995), Sözün ve Sükutun Renkleri (1998), Ramazanname (2002), İmaj ve Takva (2002), Okuyucu Velinimetimizdir (2003) adlı deneme-inceleme, Hiçbiryer (2004), Fatma Aliye Uzak Ülke (2007) adlı roman, Kamusal Alanda Başörtülüler (Söyleşen: Nazife Şişman, 2000) adlı söyleşi, Otobüsname (2003) adlı mizahi-deneme kitapları bulunamaktadır. Gün Akşamsızdır’ıyla Türkiye Yazarlar Birliği 2000 Hikaye Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Acı Deniz

(İz, İstanbul 1996, 17 öykü: Ruzname 1: Bahtınız Açık Olsun Ey Kitaplar; Söz Darmadağan; Sözün Bittiği Yer; Ölümün Adı Şiir; Ruzname 2: Kelam Bitti; “Acı Deniz”i Yeniden Okurken; Karanfilli Kavga; Hikâye Avcıları; Ruzname 3: Tutkun Bir Okuyucunun Hatıra Defterinden; Hal ve Hikâye; Çalınan Hikâye; Kitap Kurdu; Ruzname 4: Sitemkar Bir Okuyucuya Cevabımdır; Gözyaşları; Şiirli Yalnızlık; Ah Mine’l-ayna; Ruzname 5: Kalem Bitti Gün Akşamsızdır )

Senin Hikâyen

(İz, İstanbul 2001, 14 öykü: Hikâyelerin Hikâyesi İçin Önsöz; Kim Kimdir?; Mazi Rüyaları; Çekim Hataları; Kuru Emine Hanımın Sofraları; Kapanmayan Yaralar Antolojisi; Şehirde Bir Adam; Dağlar Kadar Katı; O Karanlık Kasım Sabahı; Yalan Makinesi; Sefer; Senet; Reklam; İlan)

Ahir Zaman Gülüşleri

(Timaş, İstanbul 2002, 11 öykü: İncir Ağaçlarının Gölgesi; Hep Böyle; Kayınvalide Hikâyeleri; Çay Bahçesi; Aşk Nedir?; Vakit Nakit)

dir; Kitap Kapakları; Tasvir; Yaşayamadığımız Dünya; Plan; Hayatınız Sizin İçin Yorumlanır

Bahçeler Sokaklar

(Gendaş, İstanbul 2003, 9 öykü: Plan; Şiirleri Şehirleri Dolduran Kadın; İncir Ağaçlarının Gölgesi; Karanfilli Kavga; Hikâye Avcıları; Çekim Hataları; Eflatun Prenses; Çuha Renkli Çocukluğum; Yalan Makinesi)

İki Kişilik Rüyalar

(Timaş, İstanbul 2005, 12 öykü: O Yaz; Bahar Temizliği; Evde Raks; “Kadın” ve Kadın; Eksik Kalan; Büyü)

; Dazlak; Sevabın Kefareti; Sınanan Dostluk; Dostlukların Son Kullanma Tarihi; Sessiz Ağıt; Güzel Ölüm Defteri