Menu
Öykücüler Sözlüğü • LEYLÂ ERBİL

LEYLÂ ERBİL

1931’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Kız Lisesi’ni bitirdi (1950). İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki öğrenimini son sınıfta bıraktı. İskandinav Hava Yolları (1953-55), Ankara Devlet Su İşleri ( 1956-57), Zürih Türk Konsolosluğu başta olmak üzere çeşitli kurum ve kuruluşlarda sekreter, çevirmen, daktilo memuru olarak çalıştı; Türkiye İşçi Partisi’nin Sanat Kültür Bürosu’nda görev aldı. Edebiyat hayatına, 1956’da Seçilmiş Hikâyeler dergisinde “Uğraşsız” adlı öyküsüyle başladı. Sonraki öyküleri Dost, Yeni Ufuklar, Ataç, Dönem, Papirüs, Yelken, Türkiye Defteri, Yeditepe, Yeni Dergi, Yeni A, Türk Dili, Kitap-lık dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, Tuhaf Bir Kadın (1971), Mektup Aşkları (1988), Cüce (2001) adlı roman, Zihin Kuşları (1998) adlı deneme, Tezer Özlü’den Leyla Erbil’e Mektuplar (1995) adlı yayına hazırlama kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Hallaç

(Dost, Ankara 1961, 13 öykü: Bilinçli Eğilim I; Bilinçli Eğilim II; Öyküsüz; Sarhoş Yaşantılar; Gündelik; Yatak; Konuşmalardan Bıkan; Baltık; Diktatör; İncik Boncuk; Üç Arkadaş ya da Oyun; Kırılmalar: Öykü; Hallaç)

Gecede

(Asta Matb., İstanbul 1968; Can, İstanbul 1990, 7 öykü: Vapur; Ayna; Çekmece; Hokkabazın Çağrısı; Ölü; Tanrı; Gecede)

Eski Sevgili

(Cem, İstanbul 1977, YKY, İstanbul 1998, 5 öykü: Konuşmadan Geçen Bir Tren Yolcuğu; Bunak; Clinton Godson; Biz İki Sosyalist Erkek Eleştimen; Eski Sevgili)