Menu
Öykücüler Sözlüğü • HAKKI ÖZKAN

HAKKI ÖZKAN

1926’da Bursa’da doğdu. Orta öğrenimini yarıda bırakarak çalışma hayatına atıldı. İstanbul Belediyesi Basımevi’nde, Basın Yayın Müdürlüğü’nde çalışarak emekli oldu (1980). Edebiyat hayatına 1950’de yazdığı öykülerle başladı. Buluş adlı aylık bir dergi çıkardı. Öykü kitapları dışında Güneşli (1983), Aynalı Çarşılar (1988), Çiçekle (1989) adlı şiir, Dönüş (1968), Sürtük (1973), Taş (1972), Grevden Sonra (1976), İnci (1981) adlı roman, çocuk romanı, masal ve mizah derleme, uyarlama kitapları bulunan Hakkı Özkan 1999’da İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Bedeva

(Işıl Kitap ve Basımnevi, İstanbul 1955, 12 öykü: Perdeyi İndir; Bir Yabancı Gibi; Enayisini Bulursa; Bedava; Kırmızı Güller; Ekmek; Bir Yılbaşı Gecesi; Ben ve Onlar; Paradox; Budalalık; Ens-tantaneler; Şehrin Öteki Başı)

Kuşlar Gibi

(Türk San’atı, İstanbul 1957, 7 öykü: Kuşlar Gibi; Harika Çocuk; Enstantaneler; Marul Yaprağı; Beleşçiler; Dünya Güzeli Amma!; Suçlu)

Kıvılcım

(Bilgi, İstanbul 1959, 10 öykü: Kıvılcım; Gizlenmek İsteyen Adam; Kavga; Yavrucak; Ba-lık; Oyun; Yosmanın Belâlısı; Kör Mustafa; Altın Diş; Kara Sevde)

Bakışların

(Set, İstanbul 1968, 19 öykü: Çocuk; Düdükler; Top; Bakışların; Korku; Masal; Oyuncak Satan Çocuk; Güneşe Doğru; Çocuklar; Pır; Kızlar; Bizim Evde Bir Akşam; Arkadaşım; Bisiklet; Fır-döndü; Pembe; Moloz; Su Kenarındaki Tarla; Kadınca)

Bakışların

(Set, İstanbul 1968, 19 öykü: Çocuk; Düdükler; Top; Bakışların; Korku; Masal; Oyuncak Satan Çocuk; Güneşe Doğru; Çocuklar; Pır; Kızlar; Bizim Evde Bir Akşam; Arkadaşım; Bisiklet; Fırdöndü; Pembe; Moloz; Su Kenarındaki Tarla; Kadınca)

Unutulmayan

(Nil, İstanbul 1969, 22 öykü: İkisi; Saadet Hanı; Yeraltı Çarşısı; Kıyıdaki Kahveler; Karaborsacılar; Çöplükte Eşinen İnsanlar; Odacı; Şans; Unutulmayan; Moruk; Köprüde; Yolcular; Onlar; Mangır; Gece İşi; Çiçekli Evdekiler; Kezzap; Serpintiler; Hırsız; Gazeteci; Tavan Meselesi; Kızgın)

Kırmızı Kırlangıç

(Nil, İstanbul 1970, 18 öykü: Kayıklar; Olsun; Mıntıka; Nazlı; Balık Ekmek; Son Koz Çayevi; Dolmuşta; Baltacı; Sokaktan; Kırmızı Kırlangıç; Şenlik; Kıyıda; İşportacılar; Salı; Mavi Tarla; Tulum; Oğul; Melahat)

Kız

(Nil, İstanbul 1971, 36 öykü: Çomar; At; Lodos; Kadife Ceket; Kız, Güzel, Otobüsteki Çocuk; Gözleri; Sihirbaz; Acı; Balonçuklar; Gazeteler; Semer; Kuruşlar; Karamelalar; Mızıkçı; Eksik Etek; Hap; Babası; Muraat; Kondudan; Çiçekçi; Bardak; Kaçık; Falcı; Çöplükte; Fal; Ekmek Peşinde; Çı-rak; Şişko; Kaza; Gariban; İstasyonlarda; Bırakılmış; Siftah; Küçükler)

Babamın Türküleri

(Mini, İstanbul 1979, 24 öykü: Babamın Türküleri; Yıldızlar; Göç; Süslü Tahta Kaşıklar; Yeni Lâmbamız; Gölge; Öterim; arananlar; Balıkçılar; Fırtına; Kan; Arkadaş; Mayın; Ba-bam Haklı; Kötü Kadın; Yakalanan; İdam Mangasındaki Adam; Parmak; Nafaka; Davul-Zurna; En-dişe; Oyuncak Bebek Fabrikası; Lambalar; Kadın)

Ben Bir Elektrik Direğiyim

(?, 1994)