Menu
Öykücüler Sözlüğü • FERMAN KARAÇAM

FERMAN KARAÇAM

1955’te Ardahan’da doğdu. İlk ve ortaokulu Ardahan’da okudu. Erzincan Meslek Lisesi Elektronik (1975), AtaÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı bölümlerini bitirdi (1982). Erzincan, Erzurum belediyelerinde, İstanbul’da özel bir şirkette çalıştı. Dergi ve Ayrıntı dergileriyle Marmara Fm ve Radyo7’de yöneticilik yaptı. İslam Araştırmaları dergisinin yayın koordiatörlüğünü, İslam (1995), İlim ve Sanat (1985-87), Gül Çocuk (1987) dergilerinin yazı işleri müdürlüğünü, İslam dergisinin genel yayın yönetmenliğini yürüttü (1998). Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi’nde yönetici ve madde yazarı olarak bulundu. Şiir, öykü ve yazıları Milli Gazete, Talebe, Muştu, Vahdet, İlim ve Sanat, Mavera, İslam Ansiklopedisi, Hüner, Kadın ve Aile, Kayıtlar, Nehir, Yeni Şafak, Yeni Dünya gibi gazete ve dergilerde yayınlandı. Öykü kitabı dışında, Karanfil (2000), Azşk Buzlu Bir Yanardağa (2000), Yetim Çağrışımlar (2002) adlı şiir kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Yaralı Öyküler

(Yediharf, İstanbul 2007, 12 öykü: Ardahan Nüfus İdaresi; Yetin Çağrışımlar; Elveda Erzincan Merhaba Dirvas; Deprem ya da Kırkbeş Saniye İçinde; Esra’nın Gözyaşları; Diyarbakır’ın Kar Çiçekleri ya da Etten Tırnak Sökmek; Erzurum’da Bir Şubat Günü; İmanı sökmek İçin Zulüm Lazım, Ama; İdarenin İflası; Uzundereli Çoban ya da Eylül’e Ağıt; Öteki ya da Çamurdan İki Kız; Kıvılcım Saçan Tokat)