Menu
Öykücüler Sözlüğü • F. CELALETTİN

F. CELALETTİN

1895’te İstanbul’da doğdu. Tam adı, Fahri Celal Göktulga’dır. İlköğrenimini Dar’ül Edep’te tamamladı. Mercan İdadisi’ni (1912), Tıbbıye-i Şahane’yi bitirdi (1918). Toptaşı Akliye ve Asabiye Hastanesi’nde ihtisas yaptı ve aynı hastanede klinik şefi olarak çalışmaya başladı. Mesleki eğitim için yaklaşık iki yıl Paris’te bulundu. Manisa Akıl Hastanesi’nde ve başhekimlikten emekli oluncaya kadar (1960) Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde çalıştı. 1975’te İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Talak-ı Selase

(Orhaniye Matb., İstanbul 1923; Cem, İstanbul 1973, 15 öykü: Talak-ı Selase; Hırsız; Bir Mektup; Salgın; Elmas; Cürmü Meşhud; Kadın Cehennemi; Koltuk; Hayalet; Kadın Sesi; Akşamcı; İtiraf; Pina Menikelli; Kadın Aşkı; Vasiyet)

Kına Gecesi

(Suhulet Ktp.,, İstanbul 1927; Cem, İstanbul 1973, 16 öykü: Kına Gecesi; Nikah; İstiskal; Ceza; Son Kurdele; Çare; Perniyal Hanımefendi; Mustafa’nın Hilesi; Firengi; Korku, Yanlış; Fransızca Mektuplar; Eğlencehane-i Osmani Kumpanyası; Serap; Sâr-ı Hilkat; Devairi İşgal)

Keloğlan Çanakkale Muharebelerinde

(Matbuat Umum Müdürlüğü, 1939, “Çanakkaledeki Keloğlan” adıyla, Aydın Güler Ktp., 1960)

Eldebir Mustafendi

(Ahmet Sait Ktp., İstanbul 1943, 28 öykü: Eldebir Mustafendi; Bir Enişte; İfşa; Çile; Simit; Gaflet; İlaç; Rahatsız Adam; Vefa Meselesi; Çare; Eğlence Hane-i Osmani Kumpanyası; Serap; Katakulli; Bunaklar; Kin; Prodromos Paşa; Tesbih; Koltuk; Bir Mektup; Salgın; Akşamcı; Sâri Hilkat; Devairi İşgal; Vasiyet; Fransızca Mektuplar; Kına Gecesi; İstiskal; Evliya Çelebi Gibi / Der Vasfi Eşkali Daniska)

Avru Zavur Kahvesi

(Ahmet Sait Ktp., İstanbul 1948, 30 öykü: Avur Zavur Kahvesi; Geri Çevir Herifi; Soygun; Tramvay Sefası; Name; Yok Yere; Kepaze Olduk; Sefai Düm Düm; Kaşkölü Mel’un; Şimdi Bayram Var; Cicim Feem; Devairi İşgal; Gaflet; İlaç; Salgın; Tesbih; Koltuk; Eglence Hane-i Osmani Kumpanyası; Deliye Selam; Evham; İtiraf; Talak-ı Selase; Bir İtiraf; Fatmanın Romanı; Şakşak Emine Hanımın Torunu; Mirim Şevket Bey Merhum; Pancaroğlu Emine Hatın; Düşmana İpucu Veren Eşekler; Uzaktan Davul; Bir Hullenin Hikayesi)

Salgın

(Varlık, İstanbul 1953)

Rüzgar

(Çelikcilt Matb., İstanbul 1955, 11 öykü: Rüzgar; İmbikciyan Efendi; Bir Kumar Nasihati; Dönüş; İntikam; El Öpmeğe Alışmasın; Gösteriş Dünyası; Cihan Boks Şampiyonuna Bir Meydan Okuma; İjding, İjding, Luuupe! Kore’deki Çocuklarımız; Rüya gibi; 28 Fıkra: Sindirmeye Gayri Mütenezzil; Küfüre Dair; Yeni Oyuncak; Ayı ve Tef; Telaş İçinde; Mehmet Rauf; El Meselesi; Sızlanma; Müebbed Fıkrarlıklar; İhtiyarlık; Ey Kimsesiz Avare Çocuklar; Şoför; Hatta Dair; Atatürk İçin; Huzursuzluğumuz; Yebruhussanem; Doktor Cenabı Şehabettin; Av; Mırıltı; Kaptanlar ve Çımacılar; Robinson Cruzoe; Kulis ve Sahne; Biniciliğimiz; Sadaka; Günah Korkusu; Sosyal Yardım; İç Rahatlığı; İstanbul Albümü)

Bütün Hikayeler

(Cem, İstanbul 1973, 70 öykü: Talak-ı Selase:Talak-ı Selase; Hırsız; Bir Mektup; Salgın; Elmas; Cürmü Meşhud; Kadın Cehennemi; Koltuk; Hayalet; Kadın Sesi; Akşamcı; İtiraf; Pina Menikelli; Kadın Aşkı; Vasiyet; Kına Gecesi: Kına Gecesi; Nikah; İstiskal; Ceza; Son Kurdele; Çare; Perniyal Hanımefendi; Mustafa’nın Hilesi; Firengi; Korku, Yanlış; Fransızca Mektuplar; Eğlencehane-i Osmani Kumpanyası; Serap; Sâr-ı Hilkat; Devairi İşgal; Eldebir Mustafendi: Eldebir Mustafendi; Bir Enişte; İfşa; Çile; Simit; Gaflet; İlaç; Vefa Meselesi; Katakulli; Bunaklar; Kin; Prodromos Paşa; Tesbih; Avur Zavur Kahvesi: Avur Zavur Kahvesi; Geri Çevir Herifi; Soygun; Tramvay Sefası; Name; Yok Yere; Kepaze Olduk; Safay-ı Dümdüm; Kalkolü Mel’un; Şimdi Bayram Var; Cicim Fem; Deliye Selam; Evham; Bir İtiraf; Fatmanın Romanı; Şakşak Emine Hanımın Torunu; Mirim Şevket Bey Merhum; Pancaroğlu Emine Hatun; Düşmana İpucu Veren Eşşekler; Uzaktan Davul; Bir Hullenin Hikayesi; Rüzgar: İmbikciyan Efendi; İntikam; İjding, İjding, Luupe!; Yoğurtçuzade; Rüya Gibi)