Menu
Öykücüler Sözlüğü • ZAFER DORUK

ZAFER DORUK

1956’da Bitlis’te doğdu; Adana Erkek Lisesini bitirdikten sonra hayata atıldı. İşportacılık yaptı, özel bir okulun kütüphanesinde çalıştı. Seyhan Belediyesi Orhan Kemal Öykü Yarışmasında ‘Kedi’ adlı öyküsüyle başarı ödülünü (1993), Çukurova Gazeteciler Cemiyetince düzenlenen ‘Orhan Kemal Öykü Yarışması’nda ‘Bir Uçumluk Kanat Lütfen’ adlı dosyasıyla birincilik ödülünü (1995), ‘Oktay Akbal’ Başarı Ödülü’nü (2000) ve Hacı Bektaş Öykü Ödülü’nü (2002) kazandı. 2001’de Adana Seyhan Belediyesince düzenlenen Orhan Kemal Öykü Yarışmasının Düzenleme Komitesinde ve Seçici Kurulunda görev aldı. Halen Adana’da yaşayan Doruk’un Üç öyküsü, Adana’da bir televizyon tarafından filme çekildi.

Öykü Kitapları:

Bir Uçumluk Kanat Lütfen

(Öteki, Ankara 1995, 18 öykü: Bir Uçumluk Kanat Lütfen; Berber Kemal; Allahına Kadar Ömer; Namaz Kılan Portakal Bekçisi Aranıyor; Bir Deli Özgürlük; Kedi; Nerde O Eski Kabadayılık ya da Balık; Tabut; Gülümsemeyi Unutmayın Sakın; Denize Gidiş; Ah Canan Ah; Umut Sevgi İçinde; Bir Çocuğun Umuduna Baskın; Keko Kundura; Lahmacun; Namus; Balık, Rakı ve Esma; Çek Bir İstanbul Güvercin Bakışlı Olsun)

Canın Çukurova’ya İstanbul

(Özgün, 1997,10 öykü: Ölüm Adın Şiir Olsun; Oyuncak ve Ekmek; İç Çamaşırcı; Ayçiçekleri; Zakkum Çiçeği Başlıyooor!; Sümük; Bir Buçuk Günlük Yaşama Sevinci; Canın Çukurova’ya İstanbul; Kuş Pençesi; Kitap Makamında Küçük Bir Ayrıntının Öyküsü)

Yalınayak Geceler

(Öykü 1997)

Çal Dedim Klarnetçi Çocuğa

(Bilgi, Ankara 2002, 19 öykü: Trevira Amcam; Aloş; Dostum; İsmiyel; Kedi Osman; Papağan; Nevcivan; Çal Dedim Klarnetçi Çocuğa; Dişi Yonca; Nerede O Eski Kabadayılık ya da Balık; Yedi Yemeği; Kanarya; Ay Işığının Bilirkişiliği; Dans; Odalar; Deli Faruk’un Tevratı; Fazla Ekmeğiniz Var mı Misafirimiz Geldi de; Adamın Başının Etini Yiyen Aynalı; Duş)

Aşkgüzar

(Bilgi, Ankara 2004, 20 öykü: Kaçak Elektrik; Öksüz; Düztaban Zöhre Yokuşu; Televizyon; İççamaşırcı; İpek ve Kelebek; Allahına Kadar Ömer; Takıntı; Gözlerimizin Isırdığı Adam; Ayçiçekleri; Gıcır Gıcır Bilyeler; Teyzem; Düşhane; Kedi, Sinek, Komiser; Aşkgüzar; Hayati Kaymış; Kaza; Hazırlık; Güneş Tutulurken; Ayakkabı)

Soyka

(Bilgi, Ankara 2006, 14 öykü: Horoz; Destan; Pantolon ve Aşk; Rakı; Siyah-Beyaz Bir Afiş; Kış Yanlızlığı; Kuklalar; Yazlık Sinemalar; Soyka; Arsız Kuşun Kanadı; Bayram Eczanesi; Zakkum Çiçeği Başlıyooor!; Hurdacı Cafer; Yakamoz Düğün Salonu)