Menu
Öykücüler Sözlüğü • MUZAFFER ERDOST

MUZAFFER ERDOST

1932’de Artova/Tokat’ta doğdu. Tam adı Muzaffer İlhan Erdost AÜ Veteriner Fakültesi’ni bitirdi (1956). Pazar Postası’ında musahhihlik, kültür-sanat sayfası yöneticiliği yaptı (1956-58). Ülke dergisinde çalıştı; Açık Oturum yayınevini kurdu ancak siyasi baskılar kapatmak zorunda kaldı (1958-60). Ulus gazetesinde çalıştı (1959-63). Sol (1965) ve Onur Yayınları’nı kurdu (1974). 1971’de tutuklandı, 1974’te hapisten çıkınca yayıncılığa devam etti. İnsan Hakları Derneği’nin Ankara Şubesi başkanlığını yürüttü (1989). 1996 bir kitanından dolayı bir yıl hapis cezasına çarptırıldı. Şiir, öykü, deneme ve incelemeleri 1950’den itibaren Hisar, Yeni Ufuklar, Seçilmiş Hikayeler, Açık Oturum, Kaynak, Mavi, Yön, Türk Solu, dost, Ülke, Papirüs dergileriyle Pazar Postası gazetesinde yer aldı. Bir öykü kitabı dışında, Onu Anlat İşte (1989), Adam İçin Türevler (1990), Pandora’nın Bir Başka “Kutu”su (2000) adlı anlatı, Havada Kalan Güvercin (1990) adlı şiir, Bilim ile Yazın Arasında (1984), Üç Şair: nazım Hikmet, Cemal Süreya, Ahmet Arif (1994), İkinci Yeni yazıları (1997) adlı eleştiri ve çok sayıda siyasal-toplumsal inceleme kitabı bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Ey Karanlık Mavi Güneş

(Onur, Ankara 1990, 11 öykü: Şahmeran: Şahmeran Böceklenme; Kıyıda Düş; Başarılı Bir İntihar Deneyi: Merdivenlerde; Eş Karanlık Mavi Güneş; Başarılı Bir İntihar Deneyi; Kuduz; Atın Yeri Dar: Ud Çalan Kadın; Atın Yeri Dar; Reis Bey)