Menu
Öykücüler Sözlüğü • ADEM ÖZBAY

ADEM ÖZBAY

1976’da Çaycuma / Zonguldak’ta doğdu. İlkokulu köyünde, orta öğrenimini Çaycuma’da tamamladı. ODTÜ Tarih Bölümü’nde başlayan yüksekö ğrenimini İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nde tamamladı. Ayrıntı (16 sayı, 1998-2000) ve Vuslat (2000) dergilerinde editörlük yaptı. Marmara FM’de kültür-sanat programları yaptı. Edebiyat hayatına 1997’de Endülüs dergisinde yayınlanan “Kevakib” adlı öyküsüyle başladı. Öykü, şiir ve yazıları ayrıntı, Kırklar, Yolcu ve Vuslat dergilerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında Hayal Libaslı Akşam (2000) adlı şiir, resimli Hayat Bilgisi Kitabı (2001), Kayıp Tayfanın Günlüğü (2002) adlı deneme, Türk Şiiri Antolojisi (2001), Türk Hikayesi Antolojisi (2002) adlı derleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Acele Bir Hikaye Yazarı Aranıyor – Kayıp Hikayeler

(İlke, İstanbul 2004, 20 öykü: Kayıp Hikaye Anlatıcısı: Kayıp Hikaye; Kevakib; Gülkız; Aşkbasan Eşkıyası; Hüzün Günlüğü; Mektup Hikayeleri: Hasta Mektubu; Aşk Mektubu; Kendime Mektup; Seni Seviyorum Mektubu; Aşk ve Derviş; Bizim Hikayeler: Ben Ayşe Karabatak; Kuyutaşı Nuri; Acele Bir Hikaye Yazarı Aranıyor; Şaşkın Irmak Ben; Atyıkan Cemal Efsanesi; yağmurun Yıkadığı Kulübe; Ahlatlı Tepe’nin Gülleri; Kurşun; Yorgunluğum İçin Nice Kelimeler Aradım Hüfatlerde; Aklımda Hep Senin Yağmurlu Gözlerin)