Menu
Öykücüler Sözlüğü • AZİZ NESİN

AZİZ NESİN

1916’da İstanbul’da doğdu. Asıl adı Mehmet Nusret Nesin. Süleymaniye Kanuni Sultan Süleyman İpidai Mektebi’nde, Darüşşafaka Lisesi’nin ilk bölümünde, Vefa, Davutpaşa ve Çengelköy Asreki Ortaokulu’nda okudu. Kuleli Askeri Lisesi’ni (1935), Ankara Harp Okulu’nu (1937), Maçka Askeri Fen Tatbikat Okulu’nu (1939) bitirdi. Kıta hizmetindeyken örevini kötüye kullanmak suçuyla hapse mahkum edildi ve ordudan çıkarldı (1944). Nuruosmaniye’de bakkal dükkanı işletti. Karagöz gazetesi ve Yedigün dergisinde yazarlık ve redaktörlük yaptı (1945). Tam gazetesinde köşe yazısı yazdı. Cumartesi adlı bir magazin dergisi çıkardı. Vatan gazetesinde çalıştı. Sabahattin Ali’yle birlikte Markopaşa dergisini çıkardı. Yazıları nedeniyle çeşitli koğuşturmalara uğradı; Bursa’da sürgün kaldı (1947), altı aylık ve 16 aylık sürelerle hapis yattı. Levent’te Oluş Kitabevi’ni açtı (1952), Beyoğlu’nda Paradi Fotoğraf Stüdyosunu kurdu (1953). Akbaba dergisinde yazmaya başladı. Akşam (1959), Yeni Tanin, Yeni Gazete, Öncü, Tanin, Günaydın gazetelerinde mizah sayfaları hazırladı, köşe yazıları yazdı (1961). Nesin Vakfı’nı kurdu (1972). Aydınlık gazetesinin kurucuları ve yazarları arasında yer aldı (1993). Edebiyat hayatına 1941’de Yedigün’de yayınlanan mizahi öykü ve şiirleriyle başladı. Öyküleri kendi çıkardığı dergilerle Millet ve Yeni Adam dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Kadın Olan erkeğin Hatıraları (1955), Düğümlü Mendil (Nuri Hayat imzasıyla, 1955), Gol Kralı (1957), Erkek Sabahat (1957), Saçkıran (1959), Zübük (1961), Şimdiki Çocuklar Harika (1967), Tatlı Betüş (1974), Surname (1976), Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz (1977), Tek Yol (1978) adlı roman, On Dakika (1957), Sondan Başa (1984), Seviye On Ölüme Beş Kala (1986), Kendini Yakalamak (1988), Hoşça Kalın (1990), Bir Aşk Var Bir de Ölüm (1992) adlı şiir, çok sayıda oyun, söyleşi/soruşturma, anı, gezi, derleme, çocuk ve çeviri kitabı bulunan Aziz Nesin 1995’te İzmir’de öldü.

Öykü Kitapları:

Parti Kurmak Parti Vurmak

(?, İstanbul 1946)

Geriye Kalan

(Oluş, İstanbul 1953, 35 öykü: Bir Markopaşa Vardı; Bostan Korkuluğu; Hukuk-u Merkep Beyannamesi; Kelepir Bir İşçi; Babıâli Canavarı; Traşa Vaktim Yok; Bizim Sokağın Feneri; Sağır Kemancı; Don Lâstiğini Unutma; Etin mi Etmedin mi; Çorum Çorlu Çoruh; Hangi Şarkıyı İs-tersiniz; Modern Ailede İftar Sofrası; Mısır Sarayında Bir Gece; Krallar işi Azıttılar; Pamuk Prenses; Zincirli Mizah’Tan; Ey Türk Faşisti; Adalet Bakanına Açık Mektup; Hakkınızı Helâl Edin; Zorunlu Din-lenme; Çatlasınlar; Kökü Dışarda; Topunuzun Köküne Kibrit Suyu; Deniz Mevsimi Bitti; Başba-kan’la Bir Konuşma; Efendimiz Köylü; Hayatımı Düzene Koydum; Deliyle Devletli; Ya Öyle mi Mıs-tabey; Amerikan Amiralleri; Y’nin Kuyruğu; Komünizimle Mücadele; Sansür İstiyoruz; Özel Hıyar Sayısı)

İt Kuyruğu

(Akbaba, İstanbul 1955; Tekin, İstanbul 1976, 23 mizahi öykü: İt Kuyruğu; Allah Size Zeval Vermesin; Di Sen Ona Beş Gayme; Açıkgöz Tavuklar; Şırıngacı; Kız Hocanın Pembe Donu; Kafakağıdı; Büyük Herüf Gasabaya Geliyo; Ölçü; Deyyus Buhranı; Nasıl Hacı Oldum; Reklam; Hassas Barometre; Sen Olmasaydın; Nasıl İntihar Ettim; Mamafih; Devletin Sırrını Yuttum; Yaşasın İlim; Bir Demokrasi Kahramanı; Evlenme İlanı; Nah Buraya Kadar Geldi; Sivilce; Kadıköy’e Geçerken)

Yedek Parça

(Akbaba, İstanbul 1955, 26 mizahi öykü: Memleketin Yedek Parçası; Uzatmayalım Efendim; Zamane; Çiki Çiki Bom; Mebusluğum Zamanında; Yazıdan Karakter Tahlili; Tarih Boyunca Düello; Apartıman Petmaliyesi; İntikam; Bir Mektep Hatırası; İş Hayatında Kadın; Hasan Baba Çeşmesi; Mebus Olacak Vali Nutkundan Bellidir; Eşek Davası; Asri Ailede İftar Sofrası; Kendi Kendimle; Suçlu Nasıl Bulunur? Çapkın Hikaye; Kasabın Derdi; Fotin Bağı Kralı İstanbul’da; Bir Derginin Adı; Bir Gazete Okunuyor; Bir Amerikan Rüyası; Terbiyem Müsait Değil; İyi Adam Lafın Üstüne Gelir; Bir Yazı Nasıl Okunur?)

Fil Hamdi

(Akbaba, İstanbul 1956; Cem-Yay, İstanbul 1982, 23 mizahi öykü: Fil Hamdi Nasıl Yakalandı?; Yepetaş; Düdüklü Tencere Fabrikası; Mucize Aynalar; Çete; Plajda Bir Adam Boğuldu; Kiracıya Maşallah; Belediye Reisi Nasıl Olmalı?; Sınır Üstündeki Ev; Strip-Tiz Basri; Kimine Talih, Kimine Kör Salih; Amatör Ruhlu Polis; Yağma mı Var!; Bir Pazarlık; Dalkavukluk İstemem; Mutluluğumu Sana Borçluyum; Anahtar; Bir Kız Nikah Günü Kaçmıştı; Neveser’den Eser Yok; Zekanızı Bileyiniz; Sinir Doktoru; Babıali Canavarı; Tebelleş)

Damda Deli Var

(Akbaba, İstanbul 1956; Cem, İstanbul 1972, 27 mizahi öykü: Damda Deli Var; İşiniz Oldu Gayri; Otomobil Döğüşü; Şakacı İnsanlar; Alın Teri; Ne Güzel Memleket; İlerigelen Adamlar; Ayona Fuarı; Bir Parti Örgütü Kuruldu; Şüpheleniyorum; Gaz Sobası; Ev Yaptıracaktı; Bizim Apartmanın Sahibi; Sinnirüşte Vasıl Oldu; Noel Baba Tutuklandı; Arsa; İşte Evlendik; Sinirli Adam; Gülegüle Yok mu?; Guguk; Erkek mi, Dişi mi?; Çok Zeki Bir Adam; Bedava; Bir Tuluatçının Anıları: Paratoner; Kızı Kurtaramadık; Adam Azmanı; Beleşten Ankara’ya Gitmek İçin)

Koltuk

(Düşün, İstanbul 1957; Cem, İstanbul 1974, 23 mizahi öykü: Koltuk; Adamı Zorla Deli Ederler; Vatan; Sporcu İnsanlarız Vesselam; Kuyruk; Kaç Dişli; Gübre Kralı; Operatörler Kongresi; Tekme Yumruk; Emetli Memet; Ya Kadın Olsaydım; Belediye Başkanı olmuşum; İlk ve Son Radyo; Güzellik Kraliçesi; Konserve Kutusu; Rahatsız Olma; Satış Meselesi; Bir Deli Kaçtı; Bir Günde Yedi Açılış; Pazar Eğlencesi; Bir Memurun Masası; Hemşeriler Maçta; Don Lastiğini Unutma)

Kazan Töreni

(Düşün, İstanbul 1957; Cem-May, İstanbul 1982, 24 mizahi öykü: Kazan Töreni; Kedi Neden Kaçtı?; Hem Çal Hem Oyna!; Dolmuşun Kapısı; Gaçıncı Gılinik; Islatır mı Islatmaz mı?; Verem Olmak Lazım; Zamanın Değeri; Yaşasın Züğürtlük; Araştırma; Aya Gidiyoruz; Gina Terzihanesi; Muhasebeci; Bir Ahlak Dersi; Durup Bakan Adam; Fuhuşla Mücadele; 78 Santimlik Arsa Kes!; Gel de Anlat; Elektrik Direğine Bağlanan Adam; Ya Bunlar Nereli?; Hal Tercümesi; Aşk Hastanesi; Sülün Osman Pırr; Pazarlık)

Toros Canavarı

(Düşün, İstanbul 1957, 22 öykü: Toros Canavarı; Hepsi Hepsi İyi; Nasıl Yapar-lar?; Var mı Bana Yan Bakan; Kumbara Hırsızı; Parmak Sporu; İşadamı; Orkestra Adam; Zarif Hatı-ralar; Gemiyi İstilâ Eden Salyangozlar; Şermendî Ne Zaman Doğdu; Büyük İkramiye; Sakın Alma; Sular Neden Kesildi; Bizim Hemşeri; İnek Doğuran Sinek; Hortlak; İstanbul’un Havası Kalleştir; Masanın Yeri; Hamamcı Esat Ağa; Çıh Ula Tışarı; Deftere Yazılanlar)

Deliler Boşandı

(Düşün, İstanbul 1957; Tekin, İstanbul 1975, 24 mizahi öykü: Deliler Boşandı; Müfettiş Geliyor; Boğaziçi Hastalığı; Dirlik Düzenlik; Hasan Bey’in Kitabı Çıktı; Çalınan Tabanca; Maalesef Olmuyor; Domates Peşinde; Hepsi Yapıcıydı; Kibar Köpek; Pantolon Düğmesi; Eskiler Alayım; Sinekler Olmasa; Satılmıştır; Yalnızlık; Çeviri Hikayeler Romanlar; Çocuk; Erkeklik Yüzünden; Hepimizin Hikayesi; Panayır Kayecisi; Çok Şükür; Vali Bey’in Başyazısı; Yerli Mallar’dan Pazen Aldım; Amerikan Eşya Arttırması)

Hangi Parti Kazancak

(Düşün, İstanbul 1957; Tekin, İstanbul 1973, 19 mizahi öykü: Hangi Parti Kazancak?; Usulen; Bizim Eve Amerikalı Misafir Gelecek; Bunlar Bizim Derdimiz; Çocukları Ağlatmayın; Bir Demet Maydonoz; Üniforma; Meydan Saatleri; İnce Narince; Mehdi-i Resul; Alfabenin İlk Harfi; Sessiz Bir Ev; Eğlendim Arkadaşlar; Sallan Yauvarlan Şampiyonu; Dördüncü Kafileye Katıldık; Cigara Paketinde Evlenme Teklifi; İhanete Uğrayan Kocalar Klubü; Allah Kabul Etsin!; İğneli Fıçı)

Ölmüş Eşek

(Düşün, İstanbul 1957, 4 mizahi öykü: Ölmüş Eşek [14 mektup]; Amatör Ruhlu Bir Polis; Dalkavukluk İstemem; Sınır Üstündeki Ev)

Mahallenin Kısmeti

(Düşün, İstanbul 1957; Adam, İstanbul 1981, 19 mizahi öykü: Mahallenin Kısmeti; Tavsiye Kartı; Eşek Hangi Yandan?; Canım Kardeşim; Deniz Ayak Altında; Az Daha Vali Oluyordum; Üç Meleğin Anası; Fırça Kılı; Taşra Muhabirinin Fotoğrafı; İlle de Amerikalı; Oh Kurtuldum; Şark Eşeği; İki Sağır; İlle de Yol İlle de Yol; Yılın Büyük İfşaatı; Üstüme Üstüme Gelen Adam; Kasıntı Adam; Küçük Yerin Aydını; Bi-İzn-İllâh-i Teâlâ)

Bay Düdük

(Düşün, İstanbul 1958; Adam, İstanbul 1992, 18 mizahi öykü: Bay Düdük; Uçuruma Gidiyoruz; Yüce Katına; Ez Kurmancım; Herkes Kazanıyor; Dayak Yemeden Duramıyorum; Ali Bey’le Bir Konuşma; Sen Haline Şükret; Bayan Aranıyor; Sen Biraz Bekle; Yeşil Şapkanın Evrakı; Cürme Teşvik; Ayağını Kaldır Paşam; Abo Çavuş; Fişe Giren Çıkamaz; Halime’yi Samanlıkta Bastılar; Ben Bir Yurtseverim; Çarıklı Kurmay)

Havadan Sudan

(Yeni Matb., 1958; Adam, İstanbul 1981, 18 mizahi öykü: Havadan Sudan; İnsan İnsana Benzer; Hele Hele; Okul – Aile Birliği; Demokrasi Yasak; Çamaşır Günü; Barda Rezalet; Dünyanın En Pahalı Karyolası; Ne İyi Adam; Çocuk Ne Zaman Ağlar; Uyusana Tosunum Nimmi; Aman Duymasınlar; Pul Yapıştırmak; Yanlış Adam; Bizden; Ticari Namus; Gelin Hanımın Köpeği; Peki Olur Şekerim)

Nazik Alet

(Karikatür, İstanbul 1958; Cem, İstanbul 1975, 17 mizahi öykü: Nazik Alet; Ajan OX-13; Beş Kuruş Yüzünden; Mübarek Adam; Sıkı Ayakkabı; Aile Kurtuluş Ordusu Anonim Şirketi; İngiliz Kumaşı; Bar Fedaisi; Tarzan’ın Sahibi Kim?; Ne Bulursan Al; Bülbül Yuvası Evleri; Bakanlık Emrinde Biri; Hırsız Bu muydu?; Samimiyet; Rüşvet; Unuttum Mahmut; Yangın Vaaar)

Memleketin Birinde

(Düşün, İstanbul 1958; Bilgi, Ankara 1969, 21 mizahi öykü: Hazinedeki Paslı Teneke; Padişaha Giren Kazık; Eski Roma’da Yaşayan Biri; Dayanın Yurttaşlarım; Hazret-i İsa ile İki Kişi; Kargaların Seçtiği Padişah; Bir Çin Hikayesi; Kötülerin Bakamadığı Müceevher; Bay Öküzle Bay Ahmet; Dünyanın En Büyük Kralı ve Tahtakurusu; Çoban Köpeği ile Motorlu Tren; Esneyen İnsanlar Ülkesi; İnsan Olan Yavrularım; Kendini Tanımayan Kral; Bayan Maymun; Nişan Alan Eşek; Merhumun Vasiyeti; Tamburanın Teli; Pırtılı Masal; Sadrazam Eşek; Aslan Payı)

Gıdı - Gıdı

(Yeni Matb., İstanbul 1958; Alaş Ofset, İstanbul 1983, 18 mizahi öykü: Gıdıgıdı; Kazığın Başı Nasıl Olmalı?; Karşılama Alanına Gitmeyiz; Irz Düşmanları; Oturacak Yer; Elbet Bir Bildiğimiz Var; Nağra Patlamalı; Deliyle Geçen Gece; Zübür Amca Kaç Kez Gömüldü; Kaçaklar Kralı Fare; Ne Enayiler Var; Ben Sana Gösteririm; Yerli Amerikalı; Büyük Adamın Yeğeni; Koltuğunda Rahat Oturamayan Adama Mektup; Bende Görsün Asım Bey; Annn-la Be Artık; İlle de Zengin Evin Gölgesi Olacak)

Kördöğüşü

(Karikatür, İstanbul 1959; Adam, İstanbul 1991, 14 mizahi öykü: Kördöğüşü; Tanıştığımıza Çok Memnun Oldum; İnkılap Var; Açılış Nutku; Bir Hizmetçi Alacaktık; Kim Kimin Yanında; Kulunuz Köleniz; Vah! Vah Vah; Şaheser Bir Hikaye; Yaşasın Memleket; Komisyoncu; Yürüyün Yiğitler; Musluklar AÇık Kalmış; Resmi Elbisenin Cayırtısı Başka Olur)

Aferin

(Karikatür, İstanbul 1959; Tekin, İstanbul 1978, 16 mizahi öykü: Hep Döküldük; Aferiin; Parola; Damatlık Şapka; Mr. Fişer Geliyor; Kabakçı Muammer’i Bilen Var mı?; O Kadar da Değil; İmza Elçisi; Helal Olsun!; İtiraf; Emir Kuluyuz; Ağzıyla Kuş Tutan Adam; Titiz Kadın Hasn’anım; Sağcı mısın, Solcu musun?; Manila – Milano; Hiçbirşey Kalmamış)

Mahmut ile Nigar

(Karikatür, İstanbul 1959; Cem-May, İstanbul 1979, 15 mizahi öykü: Mahmut ile Nigar; İyi Olur İnşallah; Sağ – Sol; Altı Kişiye Bir Kadın; Muhterem Vatandaşlar; Dakikada Bir Doğum; Hürriyet Kahramanı; Yasak; Adam Beni Tanırmış; Depmik Sultan Hazretleri; Bozguncu; Kargaşalık; Eşraf; Dik Marko İkonlar; Dans Eden Ayı)

Ah Biz Eşekler

(Karikatür, İstanbul 1960; Adam, İstanbul 1989, 20 mizahi öykü: Ah Biz Eşekler; Garba Açılan Pencere; Mutlu Kedi; Ne Güzel Makine; Allah Kabul Etsin; Bizim Ev; Hıçkırık; İffetimi Nasıl Korudum; Su Dökme Yarışı; Hırant Hüdaverdi Olmuştu; Rahmetli Sağ Olacaktı ki; En Güzel Sermaye Öz Sermaye; Neden Bu Hale Düştük; Çok Gülünçlü Bir Olay; Marta Tore Öldü; Kimliksiz Adam; Ramazan Aydın; Üç Nöbetçi; Fareler Birbirini Yer; O Ne Namussuzdur O)

Gözüne Gözlük

(Karikatür, İstanbul 1960; Tekin, İstanbul 1976, 15 mizahi öykü: Mu Ni?; Gözüne Gözlük; Casus; Genel Müdürü Temsilen; Sen Nereden Bileceksin; Yanlış Kapı; Herkese Seyir Gerek; Ruhun Duymaz; Çay Bilir Demli Olsun; Bir Akıl Vereyim; Böylesini Asacaksın; Neden Azgelişmiş; Kapının Danası Öküz Olmaz; Bendeniz Mahvoldum; Kız Ucuza Gitti)

Hoptirinam

(Karikatür, İstanbul 1960; Bilgi, Ankara 1969, 17 mizahi öykü: Beklenen Kişi; Aziz Moktus ile Fahişe Kamenna; Arş Doğuya Marş Batıya; Hoptirinam; İlerleyelim, Yükselelim, Kalkınalım; Biz İnsanlar; Bu Başka Kurt Masalı; Paldır Küldür; Huzur Ülkesi; Koca Topuz; Günümüzde Bir Masal; İncir Çekirdeği; Kuyruk Altı Öncüleri; Patlıcan Kavgası; Neden, Niçin, Nasıl?; Fantriko; Bir Resmi Araba Anlatıyor)

Bir Koltuk Nasıl Devrilir?

(Karikatür, İstanbul 1961, 14 öykü: Bir Koltuk Nasıl Devrilir; Merhaba Beyefendi; Bİzim Zamanımızda; Tarihi Ali Bey; Ali Beyi Berbat Ettim; Yirmibeş Kuruş; Gözüm Isırı-yor; Fur, Fur, Fur!; Dünya Derdi; Napolyonlardan Biri; Seyis Atı; Donla Şaka Olmaz; Bom; Taşı Sık-sam Suyunu Çıkarırım)

Yüz Liraya Bir Deli

(Karikatür, İstanbul 1961; Adam, İstanbul 1983, 12 mizahi öykü: Yüz Liraya Bir Deli; Zavallı Necla; Patroniçe; Eli Ağır Emekliler; Kul – Köle; Doğulu Tartışma; Mebus Paltosu; Adamın Serti; İyilik Sevaptır; Bayramca; İnsanoğlu Terstir; Korkulu Rüya)

Biz Adam Olmayız

(Karikatür, İstanbul 1962; Adam, İstanbul 1993, 24 mizahi öykü: Beş Kollu Avize; Ooooo!; Çok Gülünçlü Bir Hikaye; Alırsınız Cenneti; Koşan Kazanıyor; Halis Skoç Kumaşı; Biz Adam Olmayız; Ben Hayatta Daima; Sihirbaz Maliyeciler; Sıcak Su Musluğu; Harika Çocuk; Yerini Bulanlar; İstanbul’dan Bir Kız Kaçtı; Paşadan Sonra Ne Olacak?; Bir Sarhoş Meyhanecinin Aynasını Kırdı; Vaay Üstadım Efendim; Milletin Parasına Yazık; İnsanın Sosyalist Olacağı Geliyor; Bütün Şık Eşekler Bizden Giyinir; Rüzgarı Yeter; Derin Saygılarımı Sunarım; Usta Paydosss!; Ahenk Apartmanının Kapıcısı Ne Yapsın?; Hadi Öldürsene Cicim!)

Yeşil Renkli Namus Gazı

(Düşün, İstanbul 1964; 12 mizahi öykü: Potinbağı Senfonisi; İçip İçip Ağlama Romansı; Bizim köyün Deliler Baladı; Gebe Kadın İçin Ağlama Konçertosu; Yeşil Renkli Namus Gazı Operası; Altı Bekçi Atlıkarıncada; Aile Mezarlığı; Kiralık Kat; Devletlerarası Dostluk İlişkileri; Sekiz Ayaklı Sisiphus; Bir Şaheser Doğuyor; Bir Yılmaşı Anısı)

Sosyalizm Geliyor Savulun

(Düşün, İstanbul 1965; Tekin, İstanbul 1975, 13 mizahi öykü: Basbayağı Bir Kadri; Fi Tarihinde Bir Gazete Nasıl Kapatıldı; Seyyar Köfteciler Talimatnamesi; Mukaddes Emanetler; Kalkınmanın Tek Yolu; Beni Anlayan Bir Kadın; Morti; Üniversite Heyetinin Bir Köyde Sosyolojik İncelemesi; Sosyalizm Geliyor Savulun; Aferin İnce Yanı; Basın Yayın Gelen Müdürlüğüne Açık Mektup; Altın Palmiye; Altın Kirpi)

Rıfat Bey Neden Kaşınıyor?

(Düşün, İstanbul 1965; Hüsnütabiat Matb., İstanbul 1971, 16 mizahi öykü: Pil Ulan Pil Be; Bit Yarışı; Yağmur Yağdı Böyle Oldu; Bir Başkan Adayı; Kayıp Çocuk; Rıfat Bey Neden Kaşınıyor?; Sarlimesperin Hariciye Vekili Oluşu; Sekiz Gün İşler Yolunda Gitti; Nereden Tanışıyoruz; Sen Nerenin Pehlivanısın Yiğit; Sizin Memlekette Eşek Yok mu?; Ayten’in Kocası; Ismarlama Cenaze Söylevi; Biz Size Benzeriz; Vatani Vazife; Bu Eve Gazete Giremez)

İhtilali Nasıl Yaptık?

(Düşün, İstanbul 1965; Tekin, İstanbul 1977, 18 mizahi öykü: Buyurun Cenaze Namazına; Bıçaksız Erkek Olmaz; Omuza Kaldırma Talimatnamesi; İstikbalim Olmasa; Üstünde Yeri Olmayanlara Dünya Büyük Gelir; İnsan Sarrafı Köpek; Püsküllü Geliyor; Efendi Oğlum!; İhtilali Nasıl Yaptık?; Ömer Ağayı Seçmeyeceğiz; Gelin Diye Kullanılan Piyano; Keçi Kuyruğu ile Pusula Mücadelesi; Medeniyet Gibi Var mı?; Emekli Bir Paşanın Çizmeleri; Şiire Düşkün Bir İşadamı; Bu Mıymıntı mı? Bıyıklı Tevfik Efendi; At Denen Meret Bu mu?)

Vatan Sağolsun

(Düşün, İstanbul 1968; Cem, İstanbul 1972; 22 mizahi öykü: Vatan Sağolsun; Orijinal Mikrop; Bunlar Kimin Cicim; Gazocağı Memesi; Şeykesen Beştaş Ağa; Artık Şiir Yazacak; Haklısın Bey; Buyurun Beyefendi; Yılbaşı Hindileri; Bombanın Üstüne Gidilmez; Judocu Hamza Baba; İstanbul’u Yaşamak; Zamanı Kaldırmak İsteyen Adam; Natali’den Vera’ya Mektuplar; Saatiniz Kaç Beyefendi; Burda Bir Dakka Duralım; Ağlaşmanın Taşı Başka; Eşşeklere Mahsus; Üç Günde İngilizce; Şefin Çakmakçıbaşısı; Beni Enayi mi Belledin; Ekmeğini Taştan Çıkaran Adam)

İnsanlar Uyanıyor

(Cem, İstanbul 1972; Cem, İstanbul 1978, 36 mizahi öykü: İnsanlar Uyanıyor; Karısı Haklı; Estağfurullah Üstadım; Nokta Nokta Nokta; Trong Cinsi Köpek; Dingirdemeyen Bişey; Nel Hale Gelmişsiniz?; Eşeğin Çulu N’oldu [Bir Ortaoyunu Girişi]; Zatıdevletlerinin İbişi [Bir Ortaoyunu Tekerlemesi]; Adını Söylemem; Şeker Olduktan Sonra; Parle Vu Franse; Şiirden Anlayan Kadın; Bir Cin Hikayesi; Kurtulsun Beşeriyet; Bir Mikrop Eksilir; Elden Gelen Bu; Ne Büyük Adam; Aşk Oyunu; Onbeş Numara; Yirmi Yıl Sonra; Bulgaristan’dan Gelen Telgraf; Başkalarının Aklına Uyduk; Ünlüler Geçidi: Şairi Muazzam Abdülmunzam; Edebiyat Dersleri; Rauf Safveti Beyefendi; Hacı Fatık Bey; Yedi Lenger Mamıt Pelvan; Ord. Ford. Prof. Dr. Zerr Hürfettin Hüseyl Bey; Hacı Dangıl Ağa; Parsel Aysel; Lazım Şakşıkır Bey; Ağları Yırtan Tırpan Adam; Cumhuriyetin Damadı; Mimarlıkta Yeni Bir Devir Açan Ali Temel Haçan; Dargelirli Mısta’fendi’yle Bolgelirli Mısta’bey)

Hayvan Deyip Geçme

(Adam Yayınları, İstanbul 1973, 156 öykü: Hayvanları Sevmek, Korumak; Kısaca; Yardımsever Sokak Köpeği; Güzel Bir Raslantı; Gezgin Bir Kedi; sIsırmaya Bile Değmez; Ana Gibi Yhar Olmaz; Güveni Kötüye Kullanan Köpek; Canavarlaşan Fareler; Hayvanlar Takımı; Ayıyla Domuzun Savaşı; İdol Branski; Balık Avcısı Fareler; Cankurtaran Köpek; Canavar Böcekle Karıncalar; Keseden Giden Köpekler; Kana Susamış Tavuklar; Serçe Avı; anaların Yürekliliği; Ayı-nın Tilki Avı; Horoz Dövüşü; Kedi mi İnsan İçin, İnsan mı Kedi İçin?; Cinayet; Ayıdan Alınacak Ders; Marifetli Kedi; Bit Yarışı; Telefon Direkleri; Bobicik; Sarı’yla Hanım; Ana Eğitimi; Güçlü Bir Ha-kem; Sevdalı Katır; Ayının Hediyesi; Linç Edilen Leylek; Uçan Kazlar; Ako; İyiliğe Kötülük; Aktör Keçi; Sevdalı Yılan; Bir Güvercin Avcısı; Köpeğin İyiliğe Karşılığı; Zorla Kuluçka; Delifişek; Kedi, Fa-re; İnsan; Damla’nın Yiğitliği; Siyasî Koğuşun Kedisi; Kanun Kaçağı Köpek; Kırmızıya Dikkat; Arka-daşlarım Farecikler; Güzelini Herkes Sever; Pastırmaya Düşkün; Hayvanları Koruma Derneği Üye-leri; Güvercin; Kendini Savunma İçgüdüsü; Suçlu Değil ki; Kanlı Meydanlar; Altın Aptalı; Hayvanla-rı Koruma; Köpekler Üstüne; Kuşlarda Gelenek; Cezaevinin Dostları; Tarihe Geçecek Hırsız; Ahta-potla Pina; Tavşanı Kıskanan Kedi; Geç Kalan Özgürlük; Yabankazlarında Demokrasi; Romatizmalı Eşek; Zıpzıp Selim’in Vefası; Gözü Doymayanlar; Besleyemeyeceği İçin; Zehirlenmiş Encikler; Sı-nırı Geçen Karabaş; KEdi Yavrularını Emziren Ana Köpek; İkinci Othello; Tertemiz Yuva; Sırrı Bey; Görevsever Tiyatro Oyuncusu; Bir Adayı Farelerden Kurtaran Kediler; Al Canım; Saygı Duyulan Eşek; Ördekteki Önsezi; Ana Kirpi; Eşek Şakası; Küçük Büyüğü Yendi ve Yedi; Eşeklerin Kılavuzlu-ğu; Usta Bir Av Köpeği; Yuva Kuran Köpek; Zavallı Şeyda; Korkunun Verdiği Yüreklilik; Ana Kekli-ğin Kurnazlığı; Sülün, Muhabbet Kuşu, Maymun; Kurtarıcım; Yılanla Arıkuşu; Kurt Kurtken; Yolunu Bilen At; Karadağ Keçisi; Yavrusunu Emzirsin Diye; Aşık Boğayla İnek; Güvercin-Karga Savaşı; Kurtarıcı; Yuva ve Yavru Özlemi; Jokeyin Canını Kurtaran At; Koç Hırsızı Ağa; Röntgenci Ayı; İlk Yu-vaya Bağlılık; Kaş Yapayım Derken; Manoş; Mavi Tilki Avcısı Yeriş; Ana Üveyik; Yuva Savaşı; Bir Yı-kanması Eksik; Ayının Yavruları; Okumasını Bilen Köpek; Trafikçi Köpek; Berberi Tanıyan Garip; İn-sanlık Dersi Veren Ayı; Coli’nin Şakası; Böyle Bir Garip; Sevinç Şarkıları; Boncuk; İnsandan İmdat Bekleyen Yaban Domuzu; Torun’un Arkadaşı; İyiliğe İyilik; Ayının Kızması; Deve Kini; Köpeğin de Yiğiti Olur; Danayı Kurtaran Köpek; Sabıkalıyı Yola Getiren Köpek; Kedini Yılana Kurduğu Tuzak; Sahibini Bekliyor; Ayının Kurduğu Pusu; Kaatili Ele Veren Kedi; Çok Ağır Ceza; Anaların Dostluğu; Tombik; Köpeğin Teşekkürü; İnek mi, Ayı mı? Postacı Cimi; Kargaların İntikamı; Katır Deyip Geç-meyin; Analık; Sahibini Kurtarmak İçin Canını Verdi; “O Hâlâ Bekliyor”; Üç Yaşındaki Kızı Dağ As-lanları Kurtardı; Aygır, Seyisinin Hayatını Kurtardı; General’in Köpeği; Yüz Yunusbalığı; Toplu İnti-har; Cadde Ortasında Ölümü Bekledi; “Minnoş” Alman Gazetelerine Konu Oldu; Cava’daki Deniz Katası; Bir Buçuk Aydır Kayıp Olan Kadın; Güvercinlerin İstilası Sürüyor)

Seyahatname - Duyduk Duymadık Demeyin

(Cem, İstanbul 1976)

Büyük Grev

(Yaylacık Basm., İstanbul 1978, 17 mizahi öykü: Son Konuğuma Mektup; Parmaklarımın Bir Uzantısıdır Benden Sonraya; Üç Kez Dirilen Bir Ölünün Neden Dördünca Kez Dirilmediğinin Öyküsü; Haklı Olan Bir Ayak Başparmağı; Bir Cenaze Töreninde; Büyük Grev; Hızır Aleyhisselam Görevinden Neden İstifa Etti?; Hükümetin İçine Girmek; Sodom Büyükelçisinin Günlüğü ya da Din Kitaplarından Öğrencilere Seksoloji Dersi; Sar Beni, Sev Beni, Okşa Beni, Öp Beni; Biz Ne Halt Ettik; Burası Neresi? Böyle Bir Kötü Adam; Sürücü Yolcusunu Neden Dövdü? Medeniyetin İlk Girişi; Turistik Belgemizi Geri Alsınlar; Teleskop)

Yetmiş Yaşım Merhaba

(Adam, İstanbul 1984; Adam, İstanbul 1995, 11 mizahi öykü: Tülsü’yü Sevmek; Uçun Kuşlar Uçun; Kan Yüzüğü; Kimsenin İnanmadığı Öykü; Adem’le Havva Kendi Cennetlerini Kurcaklardı; Lin-Min Artık Fiong-Hua’dan Mektup Beklemiyor; Saçlarında ve Sesinde Güneşi Getiren Sevgili; Hiç Bozulmaz Usta’nın Keyfi Bugün; Masal Kız; Akbenekli Alsarım; Ne Çok Seviyorlardı Yaşlı Adamı)

Kalpazanlık Bile Yapılamıyor

(Adam, İstanbul 1984, 15 öykü: Kalpazanlık Bile Yapılmıyor; Dost-luk Yardımı; Muslihittin Bey’in Uçan Şeyi; Korkma; Bozguncu Alaturka İstiyor; O Hayvan Üstüne Tarih Dersi; Chiang Wue Dayım; Uygarlık Tarihinden Bir Sayfa; Biletleri Unutma Karıcığım; Bir San-dık Limon Yüzünden; Demek Beni Tanımadın; Bir İhanetin Nedeni; Herkesin Herşeyi Bildiği Ülke; İntikam; Hikâye-i Hazret-i Dangalak)

Maçinli Kız İçin Ev

(Adam, İstanbul 1987, 16 öykü: “Ç...” Aracılığıyla Okurlarıma Mektup; Gökler Kralıyla Denizler Güzellik Kraliçesinin Unutulmaz Sevi Öyküleri; Maçinli Kız İçin Ev; Gelmesi Gere-kirdi; Kirpikleri Kestane Çiçekli Kız; Bir Sarmaşığın Özyaşamöyküsü; Son Seyirici; İçimizdeki Ev; Anlat Bana Kendini; Olanaksızı Zorlamak; Zamanın Kokusu; Tutunacak Bir Ses; La Sesi; Puşkin’in Eldivenleri; Meşe Ağacının Acısı; Yalnızlık Vurgunu)

Nah Kalkınırız

(Adam, İstanbul 1988, 20 mizahi öykü: En Büyük Numara; Du Bakalim N’olecak; Bu Memleket Batar; Kırk Basamaklı Hela Ne Oldu; Tanrısal Adalet; Bizim Oranın İnsanları; Bir Pişmaniye İstidası; Bir Muzır Öykü: Vah Yavrum Vah; Kırk Yıl Önce; Aşk Otu; Korkacak Ne Varmış; Hay Adı Batsın; Muasır Medeniyet Seviyesi; Yiyin Allahaşkına; Elim mi Değiy Gardaş; İğdiş Edilmiş İnsanlar Ülkesinde; Ayıp Yeri Yerinde Kalmış Biri; Bir Düğün Töreni Konuşması; 19 Şubat Gününün Mana ve Ehemmiyeti; Son Görevimizi Yaptık; Nah Kalkınırız)

Rüyalalarım Ziyan Olmasın

(Adam, İstanbul 1990, 15 öykü: Bu Öykülerin Öyküsü; Rüyalarım Ziyan Olmasın; Herkesin Kendi Tırtılı Var; Kesik El Koleksiyonu; Tunus Gözlü Kız; Her Yerde Yalnız-lığım Var; Bir Eski Yaşam Maratoncusunun Sevi Molası; Her Gece Aynı Cinayet; Çok Güzel Şeyler Oldu; Sırça Yüzük Kırıkları; Bana Boncuk Derdi; Bil Bakalım Ben Kimim; Ölüm Meleğim; Kendisine Yaşam Uyduran Kadın; Her İnsan Bir Düşkırıklığıdır)

Aşkım Dinimdir

(Adam, İstanbul 1991)

Adamı Zorla Deli Ederler

(Adam, İstanbul 2005, 25 seçilmiş mizahi öykü: İt Kuyruğu; Edebiyat Meraklısı; Sınır Üstündeki Ev; Usta Paydosss!; Adamı Zorla Deli Ederler; Kuyruk; Dolmuşun Kapısı; Yaşasın Züğürtlük; Hangi Parti Kazanacak; Bay Düdük; Fişe Giren Çıkmaz; Çocuk Ne Zaman Ağlar?; Nazik Alet; Zübür Amca Kaç Kez Gömüldü?; Kördöğüşü; Yaşasın Memleket; Gözüne Gözlük; Kız Ucuza Gitti; Biz Adam Olmayız; Sizin Memlekette Eşek Yok mu?; Vatan Sağolsun; İnsanlar Uyanıyor; Kalpazanlık Bile Yapılamıyor; Nah Kalkınırız; Var mı Delilik Gibisi)