Menu
Öykücüler Sözlüğü • ORHAN TEZ

ORHAN TEZ

1960’ta Fethiye / Muğla’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Muğla’da tamamları. İTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Şiir ve yazıları Adam Sanat, Adam Öykü, Varlık, Türk Dili, Üçüncü Öyküler, Akşam-lık, Edebiyat Güncesi dergileriyle Cumhuriyet Kitap Eki’nde yer aldı. Öykü kitapları dışında İlkyaz Terörü (1993), Her Şey Zamanı Gelince (1995), Fotoğraf Türküsü (1995), Oldu İşte (1999) adlı şiir, Denizin Utancı (1998) adlı deneme, Şiir Gezginleri (1994) adlı antoloji, Fethiye Günlüğü (2000) adlı günlük kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Duyan da Bir Şey Yaptığımızı Sanacak

(Etki Y., İzmir 2000, 42 öykü: Küçük Bir Toz Parçası; Denizin Sesi; Göz Kırpan Yıldız; Rum Evlerinin Yalnızlığı; Benim Çevreci Evim; Şakir Dede; Ayna; Bilinçaltı Yok mu?; Duyan da Bir Şey Yaptığımızı Sanacak; Alışkanlık; Yanıbaşımdaki Gece; Şevket Amca; Cam; Ne Olacaksa Olsun; Bir Düş Dizini; Bir Gecekondu Çıkmazı; Armağan; Cinsel Kimlik-ler; Aşk Delisi; Sıradan Bir Yazar; Sinekli Gol; Bir Bardak Soğuk Su; Kesik Fotoğraf; Sessiz Göç; SAbaha Uzayan Gerginlik; Bu İtin Eti Yenirmi?; İlkyaz Erkencisi; Televizyon Denetçisi; Beyoğlu Avaresi; Top Yuvaraktır; Pencere; Fare Kapanı; Ölümün Sesi; Telefon Sesi; Sinemayı Özleyen; Pöhçü; Işıklı Kontes; Gönderilmeyen Mektup; “Sır”cı; Denizdeki Gelinlik; Öküzün Boynuzu)

Yağmurlu Aşk

(?, 2002)

Şövalye Adası

(Etki Yayınları, 2003; 64 öykü: Şövalye Adası; Sözcük Düşleri; YAğmurla Deniz; Serçeler; Fotoğraf Makinesinin Düşü; Al Takke Ver Külah; Size Ne?; Git İşine; Roman Kahramanı; Dil Bayrağı; Karpuz; Hoş Pulduk; Burdayım Anne!; Kolay Gelsin; Savaşın Gayrimeşru Çocuğu; Bir Kitabın Kısa Öyküsü; Geriye Dönüş; Ara Öykü; Grafik Kanası; Bir İnsan; İnsansız Bir Film; Zeytin Bilgisi; Öylesine; Sokak Köpekleri; Vergi İadesi; Güdü; Don; Rüzgarın Sesi; Shakespeare; Fotoğ-raf Sergisi; Doğrusu; Anlat; Aşk Köprüsü; Tanrının Koltuk Değneği; Aşk İçin Birkaç Söz; Güneş Gökyüsüne Henüz Yükselmeden; Saçmalamak; Sıkıntı; İnsanı Bilmek; Müzik; Aşk; İlkyaz; Cinsel; Deniz; Okumak; Kitap ve Usumuz; Yol; Dağa Övgü; Günbatımı; Sanat ve Doğa; Şeytan; Gülmek Önemlimi?; Kavgacı; Kan Dolu Tüp; Kumsalda Yağmur Sonrası; Bir Başka Deftere; Aşka Sorular; Işıkkadın; Irmağın Azgın Suları; Suları Azgın Irmak; Nedensiz; Şerefe; Bozkırda Tek Başına)