Menu
Öykücüler Sözlüğü • YÜKSEL PAZARKAYA

YÜKSEL PAZARKAYA

1940’ta İzmir’de doğdu. Orta öğrenimini İzmir’de tamamladı (1957). Sümerbank bursuyla Stuttgart Üniversitesi’nde kimya bölümünü bitirdi (1966); aynı üniversitenin Edebi Bilimler Enstitüsü’nde edebiyat doktorası yaptı (1973). Almanca, edebiyat ve felsefe dersleri verdi. Türk şiirinden Almanca’ya çeviriler yaptı. Türkiye ve Almanya’daki çeşitli edebiyat dergilerinde şiir, öykü, deneme ve incelemeleri yayınlandı. Almanya’da Anadil adlı edebiyat dergisini çıkardı (1980 -). Radyo, televizyon ve sahne oyunları yazdı, bunların bir kısımı Almanya’da sahnelendi, filme alındı. Öykü kitapları dışında Koca Sapmalarda Biz Vardık (1968), Umut Dolayları (1969), Aydınlık Kanayan Çiçek (1974), İncindiğin Yerdir Gurbet (1979), Saat Ankara – Takvim Dizeleri (1981), Sen Dolayları (1983), Karanlıktan Yakınma (1984), Dost Dolayları (1990), Mutluluk Şiirleri (1995), Somut Şiir (1996) adlı şiir, Ben Aranıyor (1989) adlı roman, Mediah (1992) adlı oyun, Almanya Üzerine Düşünmek (1995) adlı röportaj, Mölln ve Solingen’den Sonra Almanya Üzerine (1995) adlı inceleme, çocuk, antoloji ve çeviri kitapları bulunmaktadır. Güz Öyküleri’yle 2006 Haldun Taner Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Oturma İzni

(Derinlik, İstanbul 1977, 23 öykü: 21 Kan Gülü; Çöp; Karl Bauer’in Yabancılığı; Sincaplar; Bayram Masalı; Mahmut ile Güldane; Orkideler; Oturma İzni; Hasan Bir Şey Bilmiyor; Kınaya Yatmak; Atkestanesi; Yaşamaya Bak; Yeşeriyor; Yolda; Offenburglu Yolcu; Sevil’in Televizyon Düşü; Köyde Gökdelen; Dayak; Bir Düzeni Bozmak; Tapınak’ta Başkaldırmak; Utku’ya Arkadaş Olmak; Yaşam’a Yama; Beklenmeyen Üçüncü)

Yaban Sıla Olur mu?

(Derinlik, İstanbul 1979)

Güz Rengi

(Sistem, İstanbul 1998, 12 öykü: İki Sığınak; Biz Neredeyiz, Ah Nerede?; Emekli Adam; Emekli Kadın; Sürgün; Uzak Sancısı; İbrahim Von Und Zu; Yargı; Maria; Ray Üstünde Dünya; Güz Rengi Sisifus Dik Kaldırımlar Kentinde; Mululuğun Öyküsü)

Güz Öyküleri

(Cem, İstanbul 2006)