Menu
Öykücüler Sözlüğü • TURGUT ACAR

TURGUT ACAR

1927’de Erzurum’da doğdu. Varlık dergisinde yayınlanan öykülerinde Halil Turgut Acar imzasını kullandı. İlköğrenimini Erzurum Palandöken İlkokulu’nda tamamladı (1941). Erzurum Lisesi’nde başladığı öğrenimini İzmir İnönü Lisesi’nde bitirdi (1948). Bayındır Sarıyurt Köyü İlkokulu’nda öğretmenlik (1948-49), İzmir Karayolları 2. Bölge Müdürülüğü’nde memurluk (1950-59), İzmir’de yabancı bir şirkette yöneticilik yaptı (1959-76). Halen İstanbul’da ticaretle uğraşmaktadır. Edebiyaat hayatına 1954’te Varlık dergisinde yayınlanan Odacılar adlı öyküsüyle başladı.

Öykü Kitapları:

Kar Üstünde Kızıl Laleler

(Yön, İstanbul 1992, 14 öykü: Görücüler; Biletçi Rüstem; Odacılar; Gece Yarısına Doğru; Karınları Doyunca; Penceredeki Köpek; Beyaz Sincap; Denizden Beklenen; Kar Üstünde Kızıl Laleler; Son Temmuz Olayı; Tren Gelirse; Vardiya; Öğretmen; Bizim Çöplük)

Kimse Bilmez Bu Anıyı

(1992)

(Kitaba ulaşılamadığından içindekiler verilmemiştir)

Yalnızlığın Çan Sesleri

(Yön, İstanbul 1993, 14 öykü:Yol Vergisi; Pencere; Taş Havada Durdu; Gündüz Düşü; Yalnızlığın Çan Sesleri; Ceket; Odaloğlan; Dinko; Yoksa İnsan Nedir ki; Göz İçinde Dünya Var; Şark Sanayi Yolları; Leylâk Kokusu; Hikâyecinin Daha Öncesi Kitabı İçin Basında Çıkan Yazılardan Seçmeler)

Gülbeyaz

(Yön, İstanbul 1995, 12 öykü: Ölüm Ötesi; Bir Sabah; Ekmekle Olmaz; Gülbeyaz; O Gece Şeytan Benimleydi; N’olacak Şimdi; Grev Yerinde; Kumru Sesi; Kırmızı Güller; Can Pazarı; Yüreğinin Sıcaklığı Bende Kaldı; ???)

Zaman Sızıyor Aynaya

(Yön, İstanbul, 1996, 15 öykü: Kara Öykü; Bir Yitiğin Öyküsü; Düşün Dördüncü Köşesi; Zaman Sızıyor Aynaya; Bay Serkisof; Kör Karga; Dostum Kertenkele; Kazan; Beyaz Örtülü Uğurböcekleri; Bir Gizin Başı Sonu; Evimizden Su mu Çıktı; Umut Fırtınası; Akala; Renk Renk Balon Salkımı Günler; Sessizlikte Su Sesi)

Şaz

(Acar, İstanbul 2002, 12 öykü:Şaz; Kırmızı başlıklı Üstlük; Ne Derin; Üstümüzdeki Çocuk; Yan Yana Düşürmek; Perili Evin Cinleri; Ortadan Kırık Öykü; Savacı; Tahra; El Oğlunun Hesap Sorma Biçimi; Karanlığın Ağzı Büyüktür; Balina Düşü)