Menu
Öykücüler Sözlüğü • AKIN BİRDAL

AKIN BİRDAL

1948’de Niğde’de doğdu. AÜ Ziraat Fakültesi’ni bitirdi (1970). Ziraat Mühendisleri Odası ve Ziraat Mühendisleri Birliği, Niğde Tarım Kooperatifleri Birliği’nde yöneticilik yaptı. Halkevleri Merkez Yürütme Kurulu’nda çalıştı. 1979’da üniversitede ders verdi. 1977’den beri ilgilendiği kooperatifçilik çalışmaları nedeniyle 12 Eylül askeri darbesinde tutuklandı, Mamak Cezaevi’nde bir sürü tutuklu kaldı. 1986’da İnsan Hakları Derneği’nin kuruluş çalışmalarına katıldı; genel sekreterliğini üstlendi, genel başkanı oldu (1992). Uluslararası İnsan Hakları Birlikleri Federasyonu Genel Başkan Yardımcılığına getirildi (1997). Türkiye İnsan Hakları Vakfı’nın kurucuları arasında yer aldı. Silahlı saldırıya uğradı (1998). İHD yöneticisi sıfatıyla yaptığı eylem ve konuşmalardan dolayı bir süre hapis yattı (1999). Sosyalist Demokrat Partisi’nin kuruluşuna öncülük etti, genel başkanlığını üstlendi. Bir öykü kitabı dışında Cansuyu ve Sol Elim adlı kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Betula

(Aykırı, İstanbul 2003, 12 öykü: Şaşırtma; Kardeşleşme; Görüşçü Zeynep; Koruyucu; Nöbetçi Kulübesi; Rojin ile Fidan; Kontur Şevket; Betula; Ölümle Randevu; Bir İstanbul Düşü; Neresindensin?; Oğlunu Kızıma İstiyorum)