1958’de Konya’da doğdu. Tam adı Perihan Akçay Öz İlk ve orta öğrenimini Konya’da tamamladı. AÜ Hukuk Fakültesi’nde 1976’da başlayan yüksek öğrenimini, örtünme yasağı neden...
1953’te Tokat’ta doğdu. 1976’da ABD’ne yerleşti. West Virginia Üniversitesi’nde Alman ve Alman dilleri üstüne yüksek lisans yaptı; yanı üniversitede okutman oldu. ...
1928’de İzmir’de doğdu. İlk ve ortaokulu Kasımpaşa’da, Liseyi Beyoğlu İnönü Kız Lisesi’nde okudu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1953); ay...
1943’te doğdu. AÜ DTCF Fransız Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirdi. Fransızca okutmanlığı yaptı. Turizm Bakanlığında çalıştı, oradan emekli oldu. ...
1899’da İstanbul’da doğdu. Servet-i Fünun dönemi şairlerinden İsmail Safa’nın oğlu. Geçimini sağlamak için yazdığı popüler romanlarda Server Bedi imzasını kullandı. Babas...
1969’da Ankara’da doğdu. Ankara’da Çankaya İlkokulu ve Tevfik Fikret Lisesi’nde, Strasbourg’da Université Louis Pateur ve İstanbul’da BÜ Kimya Bölümü’nde okudu (1992). ...
1969’da İstanbul’da doğdu. İÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi. MÜ Eczacılık Fakültesi’nde yüksek lisans yaptı. Araştırma görevlisi, memur ve serbest eczacı olarak çalıştı...
1943’te Bursa’da doğdu. Tam adı Havva Pınar Kür; İsmet Kür’ün kızı, Halide Nusret Zorlutuna’nın yeğeni, Emine Işınsu’nun kuzeni. İlk ve ortaokulu Ankara’da, liseyi New Yo...
1910’da Leskovik / Makedonya'da doğdu. İlkokulu İstanbul’da (1924), ortaokulu Mesin’de okudu (1927). Antalya Lisesi’ni bitirdi. Mersinde bankacılık ve gazetecilik yaptı...
1961’de Arfli köyü/Bulancak/Giresun’da doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu İstanbul’da okudu. İstanbul’da Eyüp ve Bulancak Lise’lerinde bir süre okudu, liseyi bitirmeden ça...
1909’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Mehmet Rakım Çalapala. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Bir süre Osmanlı Bankası’nda çalıştı (1932), öğretmenlik yaptı. Ç...
1956’da Karyağmaz köyü / Dursunbey / Balıkesir'de doğdu. İlköğrenimini Karyağmaz'da, hafızlık eğitimini Dursunbey'de, ortaöğrenimini 1970'de yatılı öğrenci olarak İstanbu...
1964’te Dursunbey/Balıkesir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Dursunbey’de tamamladı, Veteriner Fakültesi’ni bitirdi. Halen Dursunbey’de veteriner hekimlik yapıyor.. Öykü...
1940’da Kahramanmaraş’ta doğdu. A. Gaffar Taşkın, Celil Kahvecioğlu, Mahmut Çukuroba müstear isimlerini de kullandı. İlk ve orta öğrenimini Kahramanmaraş, Malatya, Tuncel...
1847’de Vaniköy / İstanbul’da doğdu. Vanikoy Sıbyan Mektebi’nde, Beyazıt Rüşdiyesi’nde ve Mekteb-i İrfan’da okudu (1858). Sağlık problemleri nedeniyle Harbiye İdadisi’nde...
1956’da Yeşilyurt / Taşova / Tokat’ta doğdu. Tokat İmam-Hatip Lisesi’ni (1974), İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1979). Lisans eğitimini AÜ Eğitim Fakültesi’...
1971’de Maraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Maraş’ta tamamladı. CÜ Edebiyat Fakültesini bitirdi. Bir grup arkadaşıyla Martı ve Yitik Düşler edebiyat seçkisini çıkardı....
En son aranan öykücüler