Menu
Öykücüler Sözlüğü • ASLI ERDOĞAN

ASLI ERDOĞAN

1967’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Koleji’ni (1977), İstanbul Amerikan Robert Lisesi’ni (1984), BÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nü (1988) bitirdi. BÜ’nde araştırma görevlisi (1990-91; 1993-94), Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi’nde yüksek enerji fizikçisi olarak çalıştı (1992-93). Yüksek lisans derecesini aldıktan sonra (1993) Rio de Janerio Katolik Üniversitesi Fizik Bölümü’nde araştırma görevlisi ve öğretim üyesi olarak bulundu (1994-95); bilgisayar programcılığı, dansçılık ve İngilizce öğretmenliği yaptı; Radikal gazetesinde köşe yazıları yazdı (1998-2001). Edebiyat hayatına, 1991’de Argos dergisinde yayınlanan “Mektup Size” adlı öyküsüyle başladı. Öykü ve yazıları Argos, Adam Öykü, Atlas, Hece Öykü dergileriyle, Radikal gazetesinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, Kabuk Adam (1994), Kırmızı Pelerinli Kent (1998), Kabuk Adam (2002) adlı roman, Bir Yolculuk Ne Zaman Biter (2000) adlı deneme kitapları bulunmaktadır. Son Elveda adlı öyküsüyle 1990 Yunus Nadi Yayınlanmamış Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Mucizevi Mandarin

(Mitos, İstanbul 1996, 20 öykü: YİTİK GÖZÜN BOŞLUĞUNDA: Bir Aşk Öyküsü; Sergio ve Michelle; Hüzünlü Kahveler; Mucizevi Mandarin; Sergio ile Konuşmalar; Sırp Lokantası ve Michelle; Yitik Gözün Boşluğunda; Bir Ayrılık Öyküsü; Köprü; Göçmen Semti ve Nefret Sokağı Söylenceleri; MEKTUP, SİZE; GİDERKEN; AYNANIN DİBİNE YOLCULUK –İMGELER-; UNUTULMUŞ TOPRAKLAR: I: Varlık; II: Gökyüzü; III: Ağaçlar; IV: Yokluk; V: Unutulmuş Topraklar; GEÇMİŞ ÜLKESİNDEN BİR KONUK)

Tahta Kuşlar/Holzvögel

(Köln, 1998)