Menu
Öykücüler Sözlüğü • GÜRSEL KORAT

GÜRSEL KORAT

1960’ta Kayseri’de doğdu. Asıl adı Gürsel Sağlamöz. İlk ve orta öğrenimini Kayseri’de tamamladı. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi’ni bitirdi. 12 Eylül darbesinden önce siyasi nedenlerle 15 ay Mamak Cezaevinde tutuklu kaldı. Ayberk Çölok’la Abbas Sayar’ın “Can Şenliği”ni senaryolaştırdı, TRT Anadolu Medeniyetleri Belgeseli başta olmak üzere birçok televizyon yapımında görev aldı (1987-1990). Edebiyat ve Eleştiri dergisinin yazı işleri müdürlüğünü üstlendi (1992-1994). 1990’dan beri felsefe öğretmenliği yapan Gürsel Korat, halen Ankara’da yaşıyor. Öykü ve yazıları Edebiyat Dostları, Edebiyat ve Eleştiri ile Birikim dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Zaman Yeli (1994), Ay Şarkısı (1998), Güvecine Ağıt (1999), Zaman Yeli (2004) adlı roman, Sokakların Ölümü (1997) adlı inceleme, Kristal Bahçe (2003) adlı deneme-eleştiri, Taş Kapıdan Taç Kapıya (2003) adlı gezi kitapları bulunuyor.

Öykü Kitapları:

Sarı Çizgili Defter

(İletişim, İstanbul 1996, 10 öykü: Kum Harcı; Ve Sonra, İnsanlar Ölür; Sarı Defter; Sene Binüçyüzkırkbir’de; Possesia; D ve T; Kara Aşkın Günlüğü; Resim; Ay ve Elma; Katrancis Anastasios)

Gölgenin Canı

(Can, İstanbul 2004, 7 öykü: Ruh İklimi; Gözlük; Ayna; Bütün Hayallerinizle, Efendim; Huzursuz Heykeller Gecesi; Aynı Pencerede Farklı Şeyler; Başkalaşım)