Menu
Öykücüler Sözlüğü • FİKRET ÜRGÜP

FİKRET ÜRGÜP

1914’te İstanbul’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni, İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1940). İç hastalıkları uzmanı oldu (1946); İstanbul’da serbest hekimlik yaptı. Resimle uğraştı; üç sergi açtı (1950, 1953, 1968). Amerika’da psikiyatri eğitimi gördü (1954-1959). Üç yıl İngiltere’de Psikiyatri üzerine çalıştı. Edebiyat hayatına, Yeni İnsan ve Yeditepe dergilerinde 1963’den itibaren yayınlanan yazılarıyla başladı. Öykü kitapları dışında Dosdoğru Günlük (1995) adlı günlük, Şizofreni (1964) adlı monografi ve W. S. Maugham’dan bir çeviri kitabı bulunan Fikret Ürgüp 1977’de İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Van

(İstanbul Matb., İstanbul 1966, 31 öykü: Yolculuk; Van; Aşı; Orada; Sen Gideli; Kaza Tiryakisi; Koltuk; Termal Oteli; Atlı Kadın; Yaz Yağmuru; Formül; Çivili Sandıklar; Tren Yolculuğu; Müzelerde; “Bez Getirin Cafer’e”; Otel; Tenis Topu; Vantrilok; Nevzat; Hatırlayış; Kısa Lodos Hikayeleri: Ya da Joan Write; Nedir?; Balık Karaya Vurdu; Sen Bernar Köpekleri; Şapkalı Adam; Amerikana; Kafkadan; Plaj; Kadınlar; New-York’un Yaya Gezeni; “Lautrec” Onları Çirkinliklerinde Yakalamış)

Kısa Lodos Hikayeleri

(İstanbul Matb., İstanbul 1968)

Van / Kısa Lodos Hikâyeleri

(Gece, İstanbul 1991, 43 Öykü: Yolculuk; Van; Aşı; Orada; Sen Gideli; Kaza Tiryakisi; Koltuk; Termal Oteli; Atlı Kadın; Yaz Yağmuru; Formül; Çivili Sandıklar; Tren Yolculuğu; Müzelerde; “Bez Getirin Cafer’e”; Otel; Tenis Topu; Vantrilok; Nevzat; Hatırlayış; Kısa Lodos Hikayeleri: Ya da Joan Write; Nedir?; Balık Karaya Vurdu; Sen Bernar Köpekleri; Şapkalı Adam; Amerikana; Kafkadan; Plaj; Kadınlar; New-York’un Yaya Gezeni; “Lautrec” Onları Çirkinliklerinde Yakalamış; Çok Kısa Hikayeler: Marilyn Monroe; Deniz Gözlü Kadın; Kaçamak; Balta; Piknik; Balina Avı; Cennet Kuşu – Simurg; Barbara; İçten Dışa – Lotüs Çiçeğinin Açılışını Gördünüz mü?; Sanatın Formülü; Senaryo; Heykeltraşlar)