Menu
Öykücüler Sözlüğü • AYHAN BOZFIRAT

AYHAN BOZFIRAT

1932’de İstanbul’da doğdu. Asıl adı, Ayhan Köksal’dır. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdikten sonra aynı fakültede Ceza ve Ceza Usulü Kürsüsü’nde asistan olarak çalıştıktan sonra, Paris’te bulunan eşinin yanına gitti. Paris dönüşü üniversitedeki görevinden ayrılarak avukatlık yaptı. Edebiyat hayatına Paris’teki yazı denemeleriyle başladı. Öyküleri Yeni Gazete, Yeni Dergi ve Yansıma dergisinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Dört Yol Ağzındaki Ev (1976) adlı bir romanı, Akraba Hasan (1972), Osman (1972), Hayri Usta (1975) adlı yayınlanmış, Küçük Gezegende Tatil adlı yayınlanmamış çocuk romanları ve H.C. Andersen’den çiviri kitabı bulunan Ayhan Bozfırat, 1981’de İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

İstasyon

(Bozok Matb., İstanbıl 1971, 12 öykü: İstasyon; Sırt Ağrısı; Evini Kaybeden Adam; İkisinden Biri; Anlat Hadi Anneciğim; Ayağına Diken Batan Tavuk; Yağmur; Küçük Sütçü; Kahve; Işıklar Nasıl Görünüyordu Uzaktan; Biraz Daha Gayret; Usta Be)

Fırıldak

(Sinan, İstanbul 1972, 12 öykü: Fırıldak, Beklerken; Önemsiz Şeyler; Balkon; Çocukluk; Sis; Kavga Öncesi; Oğul; Kara Kedi; Yeğenler; Dışarıdaki; “Bir Suçlu Gibi Ezik”)

Sokak Lambaları

(Okar, İstanbul 1980, 10 öykü: Sokak Lambaları; Beyaz Tavuk; Eyüp Otobüsü; Unuttun mu?; Akşam Söyleşisi; Yeşil Hırkalı Kadın; Anahtar; Eski Arkadaş; Bulutlar; Derim ki, Anama...)

Bütün Hikâyeleri

(Oğlak, İstanbul 1999, 34 öykü: İstasyon; Sırt Ağrısı; Evini Kaybeden Adam; İkisinden Biri; Anlat Hadi Anneciğim; Ayağına Diken Batan Tavuk; Yağmur; Küçük Sütçü; Kahve; Işıklar Nasıl Görünüyordu Uzaktan; Biraz Daha Gayret; Usta Be; Fırıldak, Beklerken; Önemsiz Şeyler; Balkon; Çocukluk; Sis; Kavga Öncesi; Oğul; Kara Kedi; Yeğenler; Dışarıdaki; “Bir Suçlu Gibi Eizk”; Sokak Lambaları; Beyaz Tavuk; Eyüp Otobüsü; Unuttun mu?; Akşam Söyleşisi; Yeşil Hırkalı Kadın; Anahtar; Eski Arkadaş; Bulutlar; Derim ki, Anama...)