Menu
Öykücüler Sözlüğü • MÜKERREM KAMİL SU

MÜKERREM KAMİL SU

1906’da Bursa’da doğdu. Çapa Kız Öğretmen Okulu’nu (Darülmuallimat’ı), Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi (1936). Burhaniye, edremit ve Balıkesir’de ilkokul öğrentmenliği, Balıkesir ve Ankara’da Türkçe öğretmenliği; Yenigün, Tasvir ve Zafer gazetelerinde fıkra yazarlığı, Ankara Radyosu’nda çocuk saati şefliği yaptı. Öykü kitapları dışında Sevgim ve Istırabım (1934), Bu Kalp Duracak (1935), Dinmez Ağrı (1937), Sus Uyanmasın (1939), Istranca Eteklerinde (1939), Çırpınan Sular (1941), Ateşten Damla (1942), Uyuyan Hatıralar (1944), Uzaklaşan Yol (1944), Kaybolan Ses (1945), Büyük Rüzgar (9145), İnandığım Allah (1946), Bir Avuç Hatıra (1947), İhtiras (1948), Gençliğimin Rüzgarı (1955), Özlediğim Kadın (1959), Aynadaki Kız (1962), Ayrı Dünyalar (1964), Ben ve O (1970), Günah Yolu (1973) adlı popüler roman, Tarihte Türk Kadını (1971), Malazgirt Zaferi (1971), Kurtuluş Savaşı Başlarken (1973), Millet Malı (1975), Atatürk Bizimle (1979), En Büyük Türk’ten Bize (1981) adlı deneme, inceleme, Mutluluk (1972), Olaylar Gemisi (1973), Vatan Toprağı (1975), Masal Dünyası (1976), Karakız (1977), Ata’nın Romanı (1977) adlı çocuk kitapları bulunan Mükremin Kamil Su 1984’te İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Bir Avuç Kül

(Semih Lütfi, İstanbul 1944, 30 öykü: Bir Avuç Kül; Biricik Saadet; Bİr Acı Rüya Gör-dük; Her Şeyi Biliyor mu?; Senin İçin; Gönül Sarhoşu; Gökler ve Bulutlar; Ölümden O Kadar Kork-muyorum; Beni Sulara Gömün; Günah Eskimez; Gülsün’den Gülseren’e; İkisi Tamamlıyor...; Bu Benim Romanımdır; Çocuğumu Denize Attım; Bu Oyun Bir Hatıraya Bağlıdır; Bir Kaç Damla Göz Yaşı; Sensiz Yaşıyamam; Ellerim Temizlenmiyor; İlk Fırtına; Hasret; Son Dilek; Bırakın Uyusun!; Bahar Rüyası; Bir Gecelik Fırtına; Bir Tel Saç; Baş Ağrısı; Benim Istırabımdan Sana Ne; İsim Ver-mediğim Boşluk; Ödeşmek İçin; Gizli Işık)

Gizlenen Acılar

(Semih Lütfi, İstanbul 1944, 45 öykü: Gizlenen Acılar; Sevinç Kırıntıları; Hatıralar Zinciri!; Uçan Şeyler; Dağınık Hisler; Çapraşık Duygular; Sonuna Kadar; Ürkütmeyin Onu!..; Tu-zak; Hasret Şarkısı; Onlar Benim Gözyaşlarımdır; İz...; Değişen Yol; Bir Macera!; Kalbimin Hikâye-si; Durulan Sular; Şahane Tablo; Saadet Güneşi; Bar Kadını!..; Serseri; Bir Ömür Sonu; Sağanak; Eski Bir Sızı; Ayrılık; Nankör; Süpriz; İnanış; Bir Yaprak Gibi; Yaşama Yorgunluğu; Son Şarkı; Sarsı-lan Yuvalar; Bir Aşk Hikâyesi; Korkunç Sel; İkisini de; Sihirli El; Mazi Rüzgârı!; Bu Bir Oyundu; Sen Öldürdün; Zilha Kadın; KAçan Kadın; Ölüme HAsretim; Değişme; Denize Küskün; Bir Öğretmen)