Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • İ. GÜNEY DAL

    1944’te Gelibolu / Çanakkale’de doğdu. Liseyi Çanakkale’de bitirdi, bir süre İÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’ne devam etti. Film seslendirme oyun...

  • İ. GÜVEN KAYA

    1944’te Ünye / Ordu’da doğdu. İlk ve ortaokulu Ünye’de, liseyi Samsun’da okudu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Kosova Üniversitesi’nde do...

  • İBRAHİM BALABAN

    1921’de Seçköy/Bursa’da doğdu. Üç sınıflı köy ilkokulunu bitirdi (1931) Kaçakçılık (1937) ve cinayet (1942) suçlarından Bursa Cezaevi’nde hapis yatarken beraber olduğu Nâ...

  • İBRAHİM DİNÇER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İBRAHİM ETHEM ALADAĞ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İBRAHİM KARAOĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İBRAHİM SARI

    1953’te Gafarlıköy / Kahramanmaraş’ta doğdu. Kahramanmaraş İmam Hatip Lisesi’ni bitirdi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Erzurum ve Diyarbakır bölge müdürlüklerinde, Tıp Fa...

  • İBRAHİM ULVİ YAVUZ

    1942’de Bolvadin / Afyon’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bolvadin’de tamamladı. Bolvadin Maliye Müdürlüğü (1965), Diyanet İşleri Başkanlığı (1966-75), Devlet Bakanlığı ...

  • İBRAHİM YILDIRIM

    1950'de İstanbul'da doğdu. Atatürk Erkek Lisesi’ni, İÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi. Bankacılık yaptı; reklam sektöründe çalışarak emekli oldu. Yaşasın Edebiyat öykü ...

  • İBRAHİM ZEKİ BURDURLU

    1922’de Burdur’da doğdu. İstanbul Erkek Öğretmen Okulu’nu (1938), Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1943). Çeşitli kentlerle ve Kıbrıs’ta ilkokul, ortaokul ve lise...

  • İBRAM ERDEM

    1950’de Trabzon’da doğdu. Asıl adı İbrahim Ertem. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. Gazi Eğitim enstitüsü’nü bitirip (1975) öğretmen oldu. Toprakspor’da futbol o...

  • İDİL ÖNEMLİ

    1977’de Kilis’te doğdu. MÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nü bitirdi. Yayıncılık alanında çalışmaya başladı (1998). Yasakmeyve dergisinin yazıişleri...

  • İLHAN DURUSEL

    1965’te Ayvalık / Balıkesir’de doğdu. Asıl adı, İlhan Çıtak. İzmir Atatürk Lisesi’ni, EÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1987). Gümüşhane’de...

  • İLHAN ENGİN

    1925’te İstanbul’da doğdu. Kabataş Lisesi’ni bitirdi (1943). Üç yıl İÜ Tıp Fakültesi’nde okuduktan sonra (1946) geçtiği İÜ edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nden mezun ol...

  • İLHAN TARHAN

    1953’te Merzifon / Amasya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Amasya’da tamamladı. Buca Eğitim Enstitüsü Matematik Bölümü’nü bitirdi (1974). Rize, Kırklareli, İzmir, Merzif...

  • İLHAN TARUS

    1907’de Tekirdağ'da doğdu. Babasının reji müdürlüğü yapması nedeniyle ilk ve orta öğrenimini Tekirdağ, Biga, Niğde, Erbaa, Konya ve Kütahya’da tamamladı. Kabataş Erkek Lis...

  • İLKAY NOYLAN

    1971’de doğdu. İlkokulu Almanya’da, Ortaokul ve liseyi eskişehir’de okudu. AÜ Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdi (1994) Afyon’da başladığı öğretmenlik...

  • İLKER BALKAN

    1983’te İstanbul’da doğdu. Mühendislik eğitimi aldı. Öykü kitabı dışında Umut, Kadın ve Kristal Gül (?) adlı bir romanı, Zerre (?) adlı bir şiir kitabı bulunmaktadır. ...

  • İLKER KARAKAŞ

    1968’de Bodrum’da doğdu. DEÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1998). Bodrum’da avukatlık yapıyor. Edebiyat hayatına, 1997’de Adam Öykü’de yayınlanan bir öyküsüyle başladı....

  • İLKER ÖZÜNLÜ

    Edebiyat hayatına öykü ve çevirilerle başladı. Öykü kitabı dışında Vazoya Bir Gül Düştü (1989), Serseri (1992), Mavi Senfoni (1999) adlı romanları, Marcus’tan bir çeviri ...