Menu
Öykücüler Sözlüğü • MEHMET ZAMAN SAÇLIOĞLU

MEHMET ZAMAN SAÇLIOĞLU

1955’te Bursa’da doğdu. TED Ankara Koleji’ni, Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu’nu bitirdi. EÜ Güzel Sanatlar Akademisi’nde asistan olarak başladığı (1977) akademik hayatını halen MÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Sanatları Bölümü’nde sürdürüyor. Edebiyat hayatına 1989’da Çağdaş Türk Dili dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Öykü ve şiirleri Gösteri, Milliyet Sanat, Varlık, Adam Öykü, Yaşasın Edebiyat ve Eşik Cini dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Gündem Önce (1985) adlı şiir kitabı bulunuyor. Yaz Evi’ndeki ilk 7 öyküyle 1993 Yunus Nadi Öykü Ödülü’nü (Vüs’at O. Bener’le paşlaşmalı), 1994 Sait Faik Hikaye Armağanı’nı, Topaç adlı öyküsüyle 1998 Haldun Taner Öykü Ödülü’nü kazandı.

Öykü Kitapları:

Yaz Evi

(Cem, İstanbul 1994; Can, İstanbul 1997, 11 öykü: Brandenburg’un Dört Atlısı; Bir Yaz Evi; Oteldeki Kapı; Bir Kadın Bir Erkek; Yalanın İki Yüzü; Kutsal İttifak; Pencere Önümün Yolcusu; Nöbette; Kızım; Dörtyol; Basamaklar)

Beş Ada

(Can, İstanbul 1997, 11 öykü: Birinci Masal; Büyük Göz; Birinci Ada – Korku Adası; Mektepli; İkinci Ada – Sis Adası; Unutma Beni; Üçüncü Ada – Yalnızlık Adası; Zümrüdüanka; Dördüncü Ada – Yargı Adası; Beşince Ada – Düş Adası; İkinci Masal)

Rüzgar Geri Getirirse – Eşikli Öyküler

(İş Kültür, İstanbul 2002, 7 öykü: Rüzgar Geri Getirirse; Göl ve Gölge; Migurlar; Filmler; Heykel; Topaç; Kelebekleri Gördüm)