Menu
Öykücüler Sözlüğü • SEMA KAYGUSUZ

SEMA KAYGUSUZ

1972’de Samsun’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Gaziantep, Kars ve İzmir’de tamamladı. GÜ İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nü bitirdi (1994). Halen Halkla İlişkiler yazarlığı yaparak geçiniyor. Edebiyat hayatına 1995’de yayınlanan öyküleriyle başladı. Öyküleri Varlık, Adam Öykü, Üçüncü Öyküler, Düşler Öyküler, Yaşasın Edebiyat ve Kitap-lık dergilerinde yer aldı. 1995 Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülü’nü (Nurdan Beşergil ile paylaşmalı) kazandı.

Öykü Kitapları:

Ortadan, Yarısından

(Can, İstanbul 1997, 14 öykü: Üşüyen; Siyah Top; Yılanlar; Dilenci; Televizyon Çocuklarım; Çöp Torbası Evren; Azrail; Çitlembik Yiyen Ölüler; Sarhoş; Bir Dolmuş Şoförünü Sevmiştim; Nehir’in Gelmediği Yer; Hediyeler; Düş Kentinin Kuşları; Koza)

Sandık Lekesi

(Can, İstanbul 2000, 13 öykü: Ortadan Yarısından; Tacettin; Elif’in E’si; Engereğin Oğlu; Kadın Sesleri; Oğul; Sarhoştuk Yıldızların Altında; Sarı; Yüzerlik; Aşkar; Selametle Kalın Hanımefendi; Küllük; Kırlangıç)

Doyma Noktası

(Can, İstanbul 2002, 8 öykü: Sandık Lekesi; Şeftali; Kılçık; Yaprak ve Tüy Zamanları; Çatlak Yerlerin Kuyusu; İnsan Dipleri; Çalıntı Yürekler; Çöpçüler)

Esir Sözler Kuyusu

(Doğan Kitap, İstanbul 2004, 13 öykü: Esir Sözler Kuyusu; Yüzeysel Şeyler; Üzüntü Avcısı; Sessizlikler; Kayıp; Soyunuk; Sokak Kadını; Sen Çalmadan Önce; Yılanlar; Gölde; Zilşan’ın Ayakları; Bir Dolmuş Şoförünü Sevmiştim; Üşüyen. )