Menu
Öykücüler Sözlüğü • TEZER ÖZLÜ

TEZER ÖZLÜ

1942’de Simav / Kütahya’da doğdu. Öykücü Demir Özlü, çevirmen Sezer Duru’nun kardeşi, oyun yazarı Güner Sümer’in ilk, yönetmen Erdal Kral’ın ikinci eşi, romancı Adalet Ağaoğlu’nun görümcesi, öykücü Orhan Duru’nun baldızıdır. Taksim 29 Ekim İlkokulu’da, Avusturya Kız Lisesi’nde, İstanbul Erkek Lisesi’nde okudu. Ankara’da Türkiye Şeker Fabrikaları’nda, Geothe Enstitüsü’nde, İstanbul’da M.A.N ve Alman Birleşik İlaç fabrikalarında çevirmen olarak çalıştı. Türk-Alman Kültür Merkezi’nde program danışmanlığı yaptı. Sanatçı bursuyla Berlin’e gitti, Alman radyolarında Türk edebiyatı üstüne programlar yaptı (1981-83). Türkiye’ye döndü (1983), tekrar Avrupa’ya giderek Zürih’e yerleşti (1984). Edebiyat hayatına 1963’te Yeni İnsan dergisinde yayınlanan Fortuna adlı öyküsüyle başladı. Sonraki öyküleri Milliyet Sanat’ta yer aldı. Öykü kitapları dışında Çocukluğun Soğuk Geceleri (1980) adlı roman, Yaşamın Ucuna Yolculuk (1984) adlı anlatı, Kalanlar (1990) adlı günlük, Leyla Erbil’e Mektuplar (1995) adlı mektup, Zaman Dışı Yaşam (1998) adlı senaryo, I. Bergman, H. Böll, O. Piatnizki’den çeviri kitapları bulunan Tezer Özlü1986’da Zürih’te öldü; İstanbul’da Aşiyan Mezarlığı’na defnedildi.

Öykü Kitapları:

Eski Bahçe

(Ada, İstanbul 1978, 11 öykü: Dönüş; Eski Bahçe; Kar; Navona Alanı; Gabuzzi; Amerikalı Komşum Willy; Motorcu İbrahim’in Bahçeli Evleri; “Cafe Boulevard”; Diskotek Brazil; Eski Liman; Hayalet Oğuz)

Eski Bahçe – Eski Sevgi

(Ada, İstanbul 1987; YKY, İstanbul 1995, 23 öykü: Eski Bahçe: Dönüş; Eski Bahçe; Kar; Navona Alanı; Gabuzzi; Amerikalı Komşum Willy; Motorcu İbrahim’in Bahçeli Evleri; “Cafe Boulevard”; Diskotek Brazil; Eski Liman; Hayalet Oğuz; Eski Sevgi: Gökkuşağı; Bayram Günü; Palmas; Yaşayanlar Ölenler; Berlin, Saat: 8.45; Rotterdam’da; 1980 Yazı Güneşi A.; 1980 Yazı Güneşi B.; Öğleden Sonra; Stein Alanındaki Postanede; Papaz Kausch; Eski Sevgi)