Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • REFİİ KEBABCIYAN

    1945’te İstanbul’da doğdu. İlkokulu Elmadağ’daki Bezazyan Ermeni Okulu’nda, orta okul ve liseyi Alman Lisesi’nde okudu (1964). Almanya’nın verdiği bursla Göttingen Üniver...

  • REFİK AHMED SEVENGİL

    1903’te İstanbul’da doğdu. Darülfünun’daki öğrenimini yarıda bıraktı. İfham’da gazeteciliğe başladı (1919), Kurun ve Vakit gazetelerinde çalıştı. Üsküdar Amerikan Kız L...

  • REFİK ALGAN

    1952’de Ankara’da doğdu. İlköğrenimini Ankara ve İstanbul’da tamamladı. Kadıköy Maarif Koleji’ni, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ni bitirdi. Tıbbi danışman olarak çalıştı; satr...

  • REFİK AYDIN

    1950’de Özbaşı köyü / Söke / Aydın’da doğdu. Nazilli İlköğretmen Okulu’nu, Balıkesir Necatibey Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1972). Çeşitli ortaokul ve liselerde Türkçe v...

  • REFİK HALİT KARAY

    1888’de İstanbul’da doğdu. Vezneciler’de Şemsu’l-Maarif’te, Göztepe’de Taş Mektep’te okudu; özel dersler aldı. Mekteb-i Sultani’yi ve Mekteb-i Hukuk’taki öğrenimini tam...

  • REFİK ÖZDEK

    1928’de Köstence/Romanya’da doğdu. Refik Şevki müsear ismini de kullandı. Galatasaray Lisesi’ni bitirdi. İÜ Hukuk Fakültesi’nde başlayan yüksek öğrenimini Çapa Eğitim Ens...

  • REHA MAĞDEN

    1995’te Ordu’da doğdu. Tam adı Reha Oğuz Mağden. Ilkokulu Ordu’da, ortaokul ve liseyi Ankara’da okudu. HÜ Sosyoloji ve İdare Bölümü’nü bitirdi. Vekil öğretmenlik (1975-...

  • REMZİ ÇAYIR

    1959’da Kahramanmaraş’ta doğdu. AÜ Fen Fakültesi öğrencisiyken, siyasal nedenlerle tutuklandı (1979), Gaziantep Cezaevi’nde yattı. Hapishane günlerinde edebiyatla ilgile...

  • REMZİ İNANÇ

    1935’te Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Ziya Gökalp Lisesi’ni bitirdi, AÜ Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimini tamamladı. Çocuk Esirgeme Kurumu’nda memur (1956-60), Devrimci...

  • REMZİ KARABULUT

    1963’te Sarıkamış’ta doğdu. İlkokuldan sonra öğrenim görmedi. Resimle ilgilendi, sergiler açtı. Halen Tarsus’ta yaşıyor. Öykü kitabı dışında Hep Doğruyu Söyleyen Ya...

  • REMZİYE BATUHAN

    Hakkında Bilgi Bulunamamıştır.

  • RENGİN BİNGÖL

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • REŞAN YILDIRIM

    Nusaybin / Mardin’de doğdu. İlk ve ortaokulu Mersin’de, liseyi Aydın’da okudu. KSÜ Elbistan Meslek Yüksek Okulu Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü’nü bitirdi. Kargo ve n...

  • REŞAT ENİS

    1909’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Reşat Enis Aygen. İstanbul Erkek Lisesi’ni bitirdi. Yüksek Ticaret Okulu’ndaki öğrenimini yarıda bıraktı. Vakit, Milliyet, Haber, Cum...

  • REŞAT NURİ GÜNTEKİN

    1889’da İstanbul’da doğdu. İlköğrenimi, İstanbul/Selimiye ve Çanakkale’deki mahalle mektebinde, ortaöğrenimini ise İzmir’de Frerler Fransız mektebinde tamamladı. İstanbu...

  • REYHAN YILDIRIM

    1962’de İstanbul’da doğdu. Üsküdar Kandilli Kız Lisesi’ni, İTÜ Kimya ve Metalurji Fakültesi Metalurji Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Bilgi teknolojileri alanında çalışt...

  • RIFAT ILGAZ

    1910’da Cide/Kastamonu’da doğdu. İlkokulu Cide ve Terme’de, ortaokulu Kastamonu’da okudu. Maddi güçlükler nedeniyle liseden ayrılıp, Kastamonu Muallim Mektebi’ni bitirdi ...

  • RIZA KIRAÇ

    1970’de İstanbul’da doğdu. Dokuz Eylül ve MÜ Güzel Sanatlar Fakültesi’nde sinema-TV eğitimi aldı. Çeşitli belgesellerde, tanıtım ve reklam filmlerinde yönetmen asistanlığ...

  • RUHAN MAVRUK

    1956’da İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. İTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu’nu bitirdi (1978); aynı alanda yüksek lisans yapt...

  • RUŞEN ARSLAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.