Menu
Öykücüler Sözlüğü • ŞİİR ERKÖK YILMAZ

ŞİİR ERKÖK YILMAZ

1948’de Ankara’da doğdu. Eskişehir Gazi İlkokulu’nu (1959), Ankara Kız Lisesi’ni (1965), AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1969). AÜ İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’nde yüksek lisans yaptı. 1977’de doktorasını tamamladı, 1989’da profesör oldu. Halen GÜ’nde öğretim üyesi. Edebiyat hayatına 1974’te soyut dergisinde yayınlanan “Bir Ölünün Ardından” adlı öyküsüyle başladı. Sonraki öyküleri Soyut, Oluşum ve Kitap-lık dergilerinde yer aldı.

Öykü Kitapları:

Hop Eden Şey

(Yeni Ankara, Ankara 1978, 13 öykü: Küçük Ahmet; Çam Osman; İyi Geçmişler; Bir Ölünün Ardından; Kavşaktaki Adam; Delikanlı; Eşek Arısı; Hop Eden Şey; Şücaeddin von Braun; Köpek; Artiz; Hep Aynı Çukurda; Sağanak)

Uyuyamamak

(Dönemli, İstanbul 1987)

Abdullah’ın Ablası

(YKY, İstanbul 1996, 1 uzun öykü: Abdullah’ın Ablası)

Enayi Bir aşk

(YKY, İstanbul 1997, 13 öykü: Senaryo: Bir Aşk Masalı; Enayi Bir Aşk; Geçkince Bir Kızın Son Mektubu; Mutluluğun Bedeli; Sardunyaların Kokusu; Çöken Bir Öykü; Terbiyesiz Adam; Deniz Gibi; İntihar; Can Havli; Sekiz Bardak Su; Bekçi; Sizin İçin Sizlerle Birlikte)

Çiçek Yiyen İnek

(Yapı Kredi, İstanbul 2006, 9 öykü: Homo Economicus: Homo Economicus; Homo Economicus Kol Geziyor; Homo Economicus Enflasyona Karşı; Ve Diğerleri: Çiçek Yiyen İnek; Kaza; Kalıp; 2.10 Boyunda bir Basketbolcu; Evvel Zaman İçinde Değil; Arayış: Rapsodi)