Menu
Öykücüler Sözlüğü • AHMET ÖZER

AHMET ÖZER

1946’da Maçka / Trabzon’da doğdu. Trabzon Lisesi’ni, Trabzon Fatih Eğitim Enstitüsü’ün, AÜ Açık Öğretim Fakültesi’ni bitirdi. Çeşitli illerde öğretmenlik yaptı, BKÜ İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak çalıştı. Kıyı ve 4 Mevsim dergilerinde editörlük yaptı. Edebiyat hayatına 1966’da Trabzon Son Havadis gazetesinde çıkan Yitik Tümceler adlı şiiriyle başladı. Şiir, öykü ve yazıları Yansıma, Güney, Doğrultu, Dönemeç, Türkiye Yazıları, Yazko Edebiyat, Somut, Varlık, Kıyı, Damar, Çağdaş Türk Dili, Dünya Kitap dergileriyle Ekspres gazetesinde yer aldı. Öykü kitabı dışında Ayrı Beraberlikler (1981), Güne Dokunan (1984), Gecenin Kanayan Yerinden (1987), Söyle Yüzüm Tanığımsın (1990), Aşklar Yedeğinde Ömrümüzün (1993), Aşkın Taç Yaprağı (1998), Sözümüz Vardı (2001) adlı şiir, Onlarla Yaşadım (1995), Yıldızlar Geceyle Gelir (1996) adlı inceleme, Atlastan Bir Yeryüzü (1996), Sosyal Bir Varlık Olarak İnsan (2002) adlı gezi, Sordum Söylediler (1996) adlı söyleşi, Sarkaç (1998), Denizin Öptüğü Kent (1999), Sesimi Rüzgara Verdim (1999), Yüzün Yeryüzüdür (2000) adlı makale ve derleme kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Çocuklar Varken

(Kültür Bakanlığı, Ankara 1998, 8 öykü: Kır Dakika İçinde; Kitaplıkta İlk Gün; Leylekler; Yaralı Ağaçlar; Babam; Gömü; Çocuklar Varken; Harikliya)