Menu
Öykücüler Sözlüğü • TARIK GÜNERSEL

TARIK GÜNERSEL

1953’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Mustafa Tarık Günersel. Kadıköy Maarif Koleji’nde okurken kazandığı AFS Uluslararası Bursu ile liseyi ABD’de bitirdi. İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. Suudi Arabistan’da İngilizce öğretmenliği yaptı (1982-86). 1991’den beri İstanbul Şehir Tiyatrosu’nda oyuncu, dramaturg ve yönetmen olarak çalışıyor. Edebiyat hayatına 1976’da Birikim dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Öykü kitapları dışında Otmopoli’de Akşam (1982), Planlar Kalıntı Olduğu Zaman (1983), Zaman Denen Oyuncak (1999), İzler (2006) adlı şiir, Uzay Bilinci (1993) adlı aforizma ve Kumlaşmak (1999) adlı anı-gezi, S. Beckett, I. Botonakis, B. Elton ve A. Miller’dan çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Bir “Geçiş" Toplumunda

(Yaşantı, İstanbul 1983, öykü-metin)

Muhafızgücü: 1 – Hayalgücü: 0

(Gölge, İstanbul 1989, ? şiir-öykü-metin)

Bedenlere inanır mısınız?

(Om, İstanbul 1999, 31 öykü-metin: Tanışma; Eser; Bir Evlenme; Un Homme et Une Femme; Kendi matematiğime Giriş – Bir İntikam; Korkuluk; Die Verwandlung; 15 Eylül 1977 Tarihli Bir Haber; Tutuklama; Bilimin Şartları; Bir “Geçiş” Toplumunda; Ödün; Şarlok Holmes’in Son Davası; Kravat; Talimat; Yüz; Sandık Odası; Yol; Halley Kuyrukluyıldızı; Ölümle Tanışmak; Naziler, Varşova ve Başka Şeyler; Milli Marşlar; Tespitler & Planlar; Peki Küçük Kız Beni Neden Görmedi?; Mary; a’nın Biri; Bedenlere İnanır mısınız?; Osmanlı Ferdiyet Fırkası Kuruluyor; Galaksilerarası Kongre; 300. Yaşgünüm İçin Konuşma; Nuh Gemisine Şair Almış mıydı?)