Menu
Öykücüler Sözlüğü • AHMET BÜKE

AHMET BÜKE

1970’te Gördes/Manisa’da doğdu. DEÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi (1997). Öyküleri E, Adam Öykü, Poetika İmge Öyküler ve Eşik Cini dergilerinde yer aldı.

Öykü Kitapları:

İzmir Postası’nın Adamları

(Kanat, İstanbul 2004, 15 öykü: Kara Erik Yazı; Foto Nuri’nin Resimli Hatıratı…; Yüz Elli İkilikler; “Kanatları Gümüş…”; Sesim Var; Çırak Aranıyor; İzmir Postası’nın Adamları; Aşkım Mithatpaşa’nın En Kısa Filmi…; Pişi; Bir Alabros Öykü; Hisaraltı Teşkilatı; Hafta Sonu Şeyleri: Rakı ve Uskumru; Peygamber Devesi Peynir Ekmek Yer; Sürpriz Yumurtalar; Düşaltı Beşiktaş Rüyaları)

Çigdem Külahı

(Kanat, İstanbul 2006, 25 öykü: Elmadaki Kurt; Haftaya Pırasalı Börek...; “Züleyha Geç Kalma Ha!”; Artık Kim Gider Teraviye; Sır; Tanrı Matematik Sever; Tanaba, Tanaba Entububa; Dünyanın Kiri...; Zaman Kırığı; “Gene Gelirim...”; Yağmur Klarnet Sesinin Ardından Geldi; “Şahane, Pek Şahane...”; Reşat Abi, Bekle Beni Biraz; Dert mi Yanar, Eski Nalınlar mı?; “Hüso, Seni Sordu Son Nefesinde”; Léo Ferré Sokağı; Düşüş; Ellerimizi Yıkayıp Uyuduk, Herkes Gibi...; “Salla Bayrağı Düşman Üstüne...”; Bizi Ne Anlatır?; Göl/ge; Ekasire Lokması; Bulanık Bir Şehir; Delilik Şeylerim; Tuzdan Gelen Adam)