Menu
Öykücüler Sözlüğü • KEMAL SAYAR

KEMAL SAYAR

1966’da Ordu’da doğdu. Tam adı Mustafa Kemal Sayar. İlkokulu Zonguldak’ta ortaokul ve liseyi Eskişehir’de tamamladı. HÜ Tıp Fakültesini bitirdi (1989). MÜ Tıp Fakültesi’nde psikiyatri uzmanı oldu. MÜ Tıp Fakültesi’nde, Vakıf Gureba Eğitim Hastanesi’nde, KTÜ Tıp Fakültesi’nde, Bakırköy Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’nde psikiyatri uzmanı, klinik şefi ve öğretim üyesi olarak çalıştı (1989-2004). Albatros dergisinin (12 sayı, 1988-89) kurucuları arasında yer aldı. Kanal7’de Kitap – Kalem – Defter, Hayat Devam Ediyor adlı programları hazırladı ve sundu. Halen psikiyatri uzmanı olarak İstanbul’da özel bir hastanede çalışıyor. Edebiyat hayatına Yedi İklim’de yayınlanan bir şiiriyle başladı. Şiir, öykü ve yazıları Mavera, İkindiyazıları, Kayıtlar, Yönelişler ve Dergah dergilerinde yer aldı. Öykü kitabı dışında Hızır ve Roza (1992), İki Güneş Arasında (1995), Ricat Şiirleri (2003) adlı şiir, Sana Ruhtan Soruyarlar (1991), Bir Bilim Olarak Psikiyatri (1992), Antipisikiyatri (1992), Hüzün Hastalığı (1995), Olmak Cesareti (1997), Psikiyatri ve Kültür (2000), Sufi Psikolojisi (2000), Ruh Hastalığını Anlamak (2001), Özgürlüğün Baş Dönmesi (2002), Kendine İyi Bak (2002), Ruhun Labirentleri (2003), Kalbin Direnişi (2006), Ruh Hali (2006) adlı dene ve inceleme, R.D. Laing’ten çeviri kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Otoyol Uykusu

(İz, İstanbul 2006, 12 öykü: Otoyol Uykusu; Bruce’un Rüyası; Terk-i Terk; Kır Çi-çekleri Ölür; Senihâ; Yağmurun Sesini Dinle; Bir Uykuya Cânanla; Yağmurlu Pazar; Gökyüzünde Kuşlar Var; Sonsuza Dek Sophie; Dağları Delmek; Üç Kıyamet)