Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • SAADET İKESUS ALTAN

    1917’de İstanbul’da doğdu. Ankara Kız Lisesi’ni bitirdi. Fen Fakültesi’ndeki veterinerlik eğitimini yarıda bıraktı, yüksek öğrenimini burslu olarak Almanya’da Berlin Müzi...

  • SAADET TİMUR

    1926’da Trabzon’da doğdu. Tam adı Saadet Uluçgür. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi 1948). İstanbul Amerikan Kız Lisesi, Darüşşafaka Lisesi, A...

  • SABAHAT EMİR

    1943’te Kula/Manisa’da doğdu. İstanbul Kız Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Bir süre öğretmenlik yaptı. İstanbul Basma Yazı ve R...

  • SABAHATTİN ALİ

    1907’de Gümülcine / İğridere’de doğdu. Tam adı Sabahattin Alı. İlköğrenimini Üsküdar, Çanakkale ve Edremit’te tamamladı (1921). Balıkesir Muallim Mektebi’ni bitirdi (1927...

  • SABAHATTİN KÖMÜRCÜOĞLU

    1924’te Gümüşhane'de doğdu. İlkokulu Gümüşhane ve Kelkit'te okudu. Orta öğrenimini Gümüşhane Ortaokulu ve İstanbul Erkek Öğretmen Okulu'nda tamamladı. Gümüşhane'de ilko...

  • SABAHATTİN KUDRET AKSAL

    1920’de İstanbul'da doğdu. Beşiktaş Şark İdadisi'nde başladığı ilk öğrenimini 38. İlkokulda bitirdi (1931). Ortaöğrenimini Işık Lisesi'nde tamamladı (1937). Bir yıl kadar...

  • ŞABAN ÖZÜDOĞRU

    1963’te Kargı köyü / Osmancık / Çorum’da doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Osmancık’ta, liseyi Corum’da okudu. EÜ Edebiyat Fakütesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü biti...

  • SABRİ ÇOKSOLMAZ

    1920’de Tarsus/Mersin’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Tarsus’ta tamamladı. Balıkesir Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1947). Çeşitli il ve okullarda öğretmenlik yaparak emek...

  • SABRİ KUŞKONMAZ

    1962’de Fethiye’de doğdu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi; avukatlığa başladı (1987). Edebiyat hayatına 1984’de Gözlem dergisinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. Şiir ve ...

  • SABRİ SORAN

    1918’de İstanbul’da doğdu. Eyüp Ortaokulu’nu bitirdi. Memurluk yaptı; İstanbul Vakıflar İdaresi’nden emekli oldu. Edebiyat hayatına Yürüyüş ve Ses dergilerinde yayınl...

  • SACİD YUMER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykücü Hür Yumer’in babası.

  • ŞADAN KARADENİZ

    1931’de Vakfıkebir / Trabzon’da doğdu. Öykücü Engin Karadeniz’in amcasının kızıdır. İlkokulu Ankara’da, ortaokulu Trabzon’da, liseyi Ankara Koleji’nde okudu. DTCF İngiliz...

  • SADETTİN KAPLAN

    1944’te Patnos / Ağır’da doğdu. Patnos Merkez İlkokulu’nu, Erzurum Lisesi’ni, Ankara Jandarma Astsubay Okulu’nu bitirdi. Patnos Postası gazetesinde yazarlık yaptı (1962-...

  • SADIK ERENLER

    1955’te Ankara’da doğdu. İlkokulu Divriği’de, ortaokulu Tarsus’ta, liseyi Sivas’ta okudu. AÖF İktisat Bölümü’nü bitirdi. 1973’te Almanya’ya gitti. ...

  • SADIK ŞANLI

    1979’da Ankara’da doğdu. Ankara Başkent Lisesi’ni bitirdi (1996). YetÜ Tarih Bölümü’nde okuyor. Radyo Onbeş’te Yazının Dilinden adlı kültür programını sunuyor. Edebiy...

  • SADIK YALSIZUÇANLAR

    1962’de Malatya’da doğdu. İlkokulu Malatya’da, ortaokul ve liseyi Dörtyol / Hatay’da okudu. HÜ Türkoloji Bölümü’nü bitirdi (1984). Öğretmenlik ve yayıncılık yaptı (1985...

  • ŞADIMAN ŞENBALKAN

    1957’de İzmir'de doğdu. İlk, orta ve yüksek öğrenimini İzmir'de tamamladı. AnaÜ Açıköğretim Fakültesi İşletme Bölümü’nü bitirdi. Turizm Meslek Yüksekokulu’ndan turizmcili...

  • SADRİ ERTEM

    1898’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Sadrettin Ertem. Orta öğrenimini Üsküdar Askeri Rüşdiyesi’nde ve Üsküdar Sultânisi’nde tamamladı (1914). Darülfünûn Edebiyat Fakültesi...

  • SADUN AKİZ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SAFA ÖNAL

    1931’de İstanbul’da doğdu. 2005’te Guinness rekorlar kitabına en fazla filme çekilmiş senaryo sahibi kişi olarak dahil edildi...