Menu
Öykücüler Sözlüğü • HAMDİ OLCAY

HAMDİ OLCAY

1910’da Güdül / Ankara’da doğdu. Çubuk Numune-i Terakki ve İzmir Erkek Öğretmen Okulu’nu bitirdi (1929). Çeşitli il ve ilçelerde öğretmenlik yaptı. On yıl Maliye Bakanlığı’nda çalıştıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı’na geçti, çeşitli birimlerde yönetici olarak çalıştı; müşavirlik görevindeyken emekli oldu (1967). Edebiyat hayatına 1943’te yayınladığı öykülerle başladı. Öykü ve yazıları Ülkü, Hisar, Seçilmiş Hikayeler, şadırvan, Meydan, Sanat ve Edebiyat, Türk Yurdu dergilerinde yer altı. Öykü kitabı dışında Kafakağıdı (1945), Sevilen Adam (1947), Ucuz Çoban (1950), Elif (1950), Tarla (1950), Köse ile Muhtar (1950), Günlerden Bir Gün (1950), Altın İğne (1961) adlı oyun ve çok sayıda eğitim-öğretim kitabı bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Düş

(Şafak Matbaası, Ankara 1980, 44 öykü: Bıyık; Kaygı; Arkadaşlık; Unutulmayan Günler; Yakup Dayının Eşeği; Muhtar Emmi; Pire İçin Yorgan; Geçim Kaygısı; İlenç; Alaca Karanlık; Kıskanç; Ma-dam Mesude Rekilis; Ayran Kabarması; Eski Kahvemiz; Aslan Horoz; Mardinli Abdi; Sarıkışla; Biz de İnsanız; Bir Hastalığın Hikayesi; Çoban; Bir Ocağın Bebeleri; Duran Ağa; Bir Kısa Yol; Bir Top Hi-kayesi; Ana Kadın; Sabri Dayı; Kısmet; Pırıl Pırıl; İlk Asker Kaçakları; İkte; Bencileyin; Sami Bey; Ne Olursa Gece Olur; Sultan Aşkın Köprüsü; Dinamo; Zekeriyya; Hacı Ali; Voli; Düş; Mehmet On-başı; Ev; YAranamadık; Uyan Babalık; Yemleme)