Menu
Öykücüler Sözlüğü • ERHAN TIĞLI

ERHAN TIĞLI

1941’de Nazilli / Aydın’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Nazilli’de tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1966). Nazilli, Eskişehir ve İstanbul’da öğretmenlik yaparak emekli oldu (1993). Edebiyat hayatına, Nasrettin Hoca dergisinde yayınlanan Bekar Odam adlı bir şiiriyle başladı. Öykü, şiir ve yazıları Papağan, Yaba, Akbaba, Söylem, Gırgır, Sanat Çevresi, Beşparmak, Türk Dili, Güzel Yazılar, Yelken, Varlık dergileriyle, Hürriyet, Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Asır ve Babah Postası gazetelerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında, Varım (1962), Sessizliğin Sağanağı (1984) adlı şiir, Bir Numaralı Adam (1980) adlı oyun, Halkımız “Gülen Ayvamız, Ağlayan Narımız” (1980), İkramiyeli Dünya (1983) mizahi yazı, Açıklamalı Atasözleri (1985), Açıklamalı Deyimler (1985) adlı derleme, Türküleşsin Dünya (1985) adlı deneme ve çok sayıda çocuk öyküsü kitapları bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Sonsuz Olmaktır Sevmek

(1975)

Şeytan Rivayetleri – Gizemli Öyküler

(Toplumsal Dönüşüm Y., İstanbul 1997, 20 öykü: Şey-tan Rivayetleri; Gelen Kim? Şayten Değiştirmesi; Ölüler Konuşuyor; Öküzü Bayram Yerinde; Su Uyur, Düşman Uyumaz; Delilerin Şahı, Enayilerin Padişahı; Korku; Mendilli Dede; Muska; Ben Katil Miyim? Suçlu Kim? Fadim Molla Nine; Nazar; Çocukluk Geri Geldi; Cevriye Teyzenin Hastalığı Ne?; Cin Ali Hoca; Benler; Kuduz; Ben Sen O)