Menu
Öykücüler Sözlüğü • TURAN ALTUNTAŞ

TURAN ALTUNTAŞ

1932’de Adana’da doğdu. Düziçi Köy Enstitüsü’nü bitirdi (1954). Urfa’nın Harapspor, Adana’nın Kilise köyü ve merkezinde öğretmenlik yaptı. Adana Yetiştirme Yurdu Müdürlüğü’nden emekli oldu (1979). Edebiyat hayatına Ilgaz dergisindeki yazılarıyla başladı. Yeşken, Koza, Yansıma, Dönemeç, Yaba, Sanat Edebiyat 81, Türkiye Yazıları, İmece, Eylül, Güney, Klas, AbeCe, Öğretmen Dünyası, Anadolu ekini, Çağdaş Türk Dili, Damar, aykırı Sanat ve Tını dergilerinde öyküleri, Cumhuriyet, Yeni Ortam, Politika, Yeni Adana gazetelerinde makaleleri yayınlandı. Bir süre Adana’da yayınlanan Düşün dergisinin yazı işlerini yürüttü (1979). Öykü kitapları dışında Aydın Kime Denir adlı deneme kitabı bulunmaktadır.

Öykü Kitapları:

Çapraz Etem

(Kemal Matb., Adana 1975, 7 öykü: Çapraz Etem; Bakırcı Şükrü; Dolma Maddesi; Kaçak Gömücüler; Sabahsız Günler; Topal Faik; Kara saadet)

Reis Öldü

(?)

Arkasızlar

(?)

Zengin Kapısı

(Ekin, ?, 1993, 19 öykü: Kederden Ölenler; Köstebek Ali; Zengin Kapısı; Erken Öten Horoz; Yurttaş; Ödeşmek; Kaynana; Saraylı; Beyaz Ölüm; Bisiklet; Dolmuşta Bir Gün; Teneke; Kan Grubu; Kaderistan Dilencileri; Dolma Maddesi; Bakırcı Şükrü; Köyde Grev; Meslek Hastalığı; Karaborsacı Çocuklar)