Menu
Öykücüler Sözlüğü • SALİM ŞENGİL

SALİM ŞENGİL

1913’te Selanik’te doğdu. Öykücü Nezihe Meriç’in kocası. İzmir’de Başladığı ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı (1938). Banka memurluğu ve Tan gazetesinde muhabirlik yaptı (1935-36). Ankara Radyosu’nda tiyatro sanatçısı olarak çalıştı. Seçilmiş Hikayeler dergisini (66 sayı, 1947- 57), Dost Yayınları’nı ve Dost dergisini (102 sayı, 1957-73) kurdu ve yönetti. Öyküleri Yeni Edebiyat, Servetifünun / Uyanış, Ses, Yeni Ses, oluş, ülkü, Varlık, Yürüyüş, Pınar, Büyük Doğu, Yığın, Gün dergilerinde yer aldı. Öykü kitapları dışında Bir Rüzgar Esti (1946) adlı oyun, Perşembe Yağmurları (1957) öykü antolojisi, Anılarda Kalan Portreler (1946) adlı anı kitapları bulunan Salim Şengil 2005’te İstanbul’da öldü.

Öykü Kitapları:

Kafasını Törpüleyen Adam

(Ulusal Matb., Ankara 1943, 8 öykü: Toprağa Dönüş; Bir Şehrin İn-sanları; Kader Gecesi; Leylek Olmak İsteyen Kaz; Kışla Kapısı; Kafasını Törpüleyen Adam; Foska-la; Çingenenin Kızı)

Es Be Süleyman Es

(Yazko, İstanbul 1980, 8 öykü: Neden; Bir Balo Gecesi Anısı; Es Be Süleyman Es; Kente Giden Otobüs; Eski Kaya; Kemer Köprüsü; Postacı Bayram; Günlerin İçinden)

Güzel Bir Oyun

(Yazko, İstanbul 1983, 10 öykü: Penceredeki Işık; Giz; Güzel Bir Oyun; Geçit; Yabancı; Pencere; Öykünün Sonu; Günün Sonunda Şenlik; İki Ucu; Keçi Sakalı)

Savrulup Gidenler

(Can, İstanbul 1987, 15 öykü: Güzel Bir Oyun II: Gecinin Uzadığı An; Kaygı Zamanı; Trafik Uygulaması; Dirençli, Sevgi Dolu; Suçsuz Suçlular; Masalların Masalı; Olağanüstü Bir Başkan; Alacakaranlıkta; Tasmasızlar; Köşedeki Adam; Yorumsuz)

Penceredeki Işık

(Cem, İstanbul 1992, 15 öykü: Penceredeki Işık; Giz; Güzel Bir Oyun; Selam Götürsün Benden; Dünya Dönüyor; Zaman Tüneli İçinden; Unutulmaz Koşu; Geçit; Yabancı; Pencere; Ödenti; Günün Sonunda Şenlik; Ali Cengiz Oyunu; İki Ucu; Keçi Sakalı)