Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • O. ZEKİ ÖZTURANLI

    1926’da Söke / Aydın’da doğdu. Tam adı Osman Zeki Özturanlı. İlkokulu Söke’de, ortaokulu ve liseyi İzmir’de okudu (1945). İ.Ü. Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1951). Söke’de...

  • OĞUZ ATAY

    1934’te İnebolu'da doğdu. 1939'da, ailesiyle Ankara'ya gelerek, ortaöğrenimini Ankara Maarif Koleji'nde tamamladı (1951). İTÜ İnşaat Fakültesi'ni bitirdi (1957). Anayo...

  • OĞUZ DİNÇ

    1973’te Ankara’da doğdu. Edebiyat hayatına lise yıllarında yazdığı öykülerle başladı. Öyküleri, Kötü Tüccarlar, Öyküden Bir Bilet, Adı Yok, İzmir-İzmir dergilerinde yer a...

  • OĞUZ ÖZDEŞ

    1920’de Kırşehir’de doğdu. Ankara Erkek Lisesi’ni bitirdi (1938). İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki yükseköğrenimini tamamlamadı. Resimli Ay, Yeni Sabah, Çınaraltı, Kovan, Yeni ...

  • OKTAY AKBAL

    1923’te İstanbul’da doğdu. Yazar Ebubekir Hazım Tepeyran’ın torunu. İlk ve orta öğrenimini Kumkapı’daki Saint Assomption Koleji, Saint Benoit (1935), Özel İstiklâl Lisesi...

  • OKTAY GÜZELOĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • OKTAY RIZA GÜRMAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ÖMER SEYFETTİN

    1884’te tarihinde Gönen'de doğdu. Öğrenimine Gönen'de bir mahalle mektebinde başladı. İstanbul’da Mekteb-i Osmanî'de, ardından 1893 ders yılı basında Askerî Baytar Rüştiy...

  • ÖMER ASAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ÖMER AYHAN

    1967’de Düsseldorf / Almanya’da doğdu. MSÜ Devlet Konservatuarı’nda Klasik Batı müziği, İngiltere’de elektronik müzik eğitimi aldı. Öyküleri ve incelemeleri 1998’den it...

  • ÖMER FARUK DÖNMEZ

    1976’da Adana’da doğdu. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1997). Öyküleri Türk Edebiyatı, Çınar, Atlılar, Huruç, Ay Vakti ve Hece Öykü d...

  • ÖMER FARUK TOPRAK

    1920’de İstanbul’da doğdu. Öykücü Füruzan Toprak’ın kocası. Gönen İlkokulu’nu (1932), Kumkapı Ortaokulu’nu (1936), Kütahya Lisesi’ni (1941) bitirdi; İÜ Hukuk Fakültesi’nd...

  • ÖMER LEVENTOĞLU

    Şenkaya / Erzurum’da doğdu. İlk, orta ve liseyi Şenkaya’da tamamladı. Bir süre iktisat okududuktan sonra Ziraat Fakültesi’ni bitirdi. 1994’te gazetecilige başladı, hale...

  • ÖMER NİDA

    1929’da Trabzon’da doğdu. Tam adı Ömer Nida Bıçakçı. İlk, ortaokulu Çayeli, Trabzon, Mardin, Yozgat ve İstanbul’da okudu. Sümerbank Adana fabrikasında puantör (1951-59), ...

  • ÖMER OSMAN ERENDORUK

    1934’te Koşukavak/Bulgaristan’da doğdu. Öğretmen okulunu bitirdi. Bulgaristan’da öğretmenlik yaparken, Bulgar polisi yayınlanmamış kitaplarına el koydu (1980); beş yıl h...

  • ÖMER SEVİNÇGÜL

    1958’de Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Elbistan’da tamamladı. AtaÜ Ziraat Fakültesi’ni bitirdi. Memur olarak çalıştı (1987-96). Bir reklam şi...

  • ÖMÜR CANDAŞ

    1941’de İzmir’de doğdu. İlk ve ortaokulu İzmir’de okudu. İTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi. Kitap ve dergi yayıncılığıyla uğraştı. Kuruluşlarına katıldığı yayınevlerinde ...

  • ONAT KUTLAR

    1936’da Alanya’da doğdu. Tam adı Arif Onat Kutlar. İlk ve ortaöğrenimini Gaziantep’te tamamladı (1955). İÜ Güzel Sanatlar Akademisi’ne (1956), Hukuk Fakültesi’ne ve Paris ...

  • ÖNAY SÖZER

    1936’da İstanbul’da doğdu. İstanbul Erkek Lisesi’ni (1954), İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1959). İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Tarihi Kürsüsü’ne asistan olarak girdi (1...

  • ÖNCE LALE

    1962’de İzmir’de doğdu. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1990). Batman ve İzmir’de öğretmenlik yaptı. Edebiyat hayatına Agora yayınla...