Menu

Haberler

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • Cemal Şakar'ın yeni kitabı "Sanatın Kendiliği" Ketebe Yayınlarından çıktı!
    Cemal Şakar'ın yeni kitabı "San...

    Cemal Şakar, öykü yazmakla yetinmeyen, edebiyatın poetikasını da düşünen, tartışan bir yazar. Onun denemeleri ve incelemeleri de bu sebeple en az öyküleri kadar önemli. Şakar’ın yeni kitabı “Sanatın Kendiliği” ise çıtayı daha yukarı taşıyor ve sadece edebiyatın değil genel olarak sanatın meselelerini felsefi bir a...

  • Şiraze Dergisi 21. Sayı (Ocak-Şubat 2024) Çıktı!
    Şiraze Dergisi 21. Sayı (Ocak-Şubat 2024...

    Yeni yılın sağlık, huzur ve barış getirmesini temenni ederek sizleri selamlıyoruz. Daha adil bir dünya için nitelikli okuryazar olmanın; iyi, güzel ve doğru ekseninde bir hayat yaşamanın ne kadar önemli olduğu yorum gerektirmeyen bir değer yargısı olarak önümüzde duruyor. Her sayı olduğu gibi bu sayımızda da birbirinden öne...

  • Ömer Lekesiz’in öykü üzerine yazdığı son eleştiriler “Kurmacanın Diyeti” adıyla Şule Yayınlarında çıktı!
    Ömer Lekesiz’in öykü üzerine yazdığı son...

    Ömer Lekesiz’in öykü üzerine yazdığı son eleştiriler “Kurmacanın Diyeti” adıyla kitaplaştı (Şule Yayınları, İstanbul 2023).Değerli yazar Hüseyin Akın, “Eleştirinin Sahih Niyeti ve Kurmacanın Diyeti” başlıklı köşe yazısında (Millî Gazete, 26 Ekim 2023) kitap hakkında şunları yazdı:  “Yazın dünyamızda öteden beri eleştir...

  • Ömer Lekesiz'in yeni kitabı
    Ömer Lekesiz'in yeni kitabı "FIRTINADA B...

    Ömer Lekesiz, Kudüs ile ilgili yazılarının bir kısmını “Fırtınada Bir Kandil: Kudüs” adıyla kitaplaştırdı. Ketebe Yayınları arasından çıkan kitabın maksat ve mahiyeti, sunuş yazısında şöyle verilmiş: “Bir gün Meymûne Hz. Peygamber’e geldi ve ‘Ya Resûlullah! Beytü’l Makdis’e (Mescid-i Aksâ’ya) gidip gitmeme konusunda bi...

  • Podcast Mecrasının Gelişimi ve “Nasıl Yazılır” Programı
    Podcast Mecrasının Gelişimi ve “Nasıl Ya...

    Karşılaştığımız görüntü bombardımanı, hareket bütünlüklerinin görselliği, jest-mimik-yargı üçgenindeki kalıplar nedeniyle duyulan söz değişkenlik gösterir. Anlamın yönlenmesi için kullanılan bir aracın yanında, tahayyülü azaltan hazır görüntülerin servis edilmesiyle sözün tesirinde bir azalma görülmektedir. Sözün, görüntü olmada...

  • Kitap kültürü dergisi
    Kitap kültürü dergisi "Şiraze" yayında!...

    Şiraze Dergisi 20. Sayı (Kasım-Aralık 2023)Dünya durulmuyor, gözyaşı dinmiyor, masumlar ve mazlumlar karanlıkta umut ışığı arıyor. Doğu Türkistan’dan Gazze’ye, Kırım’dan Arakan’a kadar Türk ve Müslüman coğrafya huzura ermek için güneşin doğuşunu bekliyor. Soydaşlarımızın ve kardeşlerimizin bir an önce selamete kav...

  • Şiraze Dergisi 19. Sayı (Eylül-Ekim 2023) Yayınlandı
    Şiraze Dergisi 19. Sayı (Eylül-Ekim 2023...

    Dördüncü yılımızın ilk sayısıyla sizleri selamlıyoruz. Yayıncılık dünyasını derinden etkileyen kâğıt, matbaa ve kargo masrafları, bizim gibi kendi imkânlarıyla okuyuculara ulaşmaya çalışan dergilere daha çok yansımaktadır. Her sayı yükselen fiyatlarla karşılaşıyoruz. Ayrıca kitap eleştiri dergisi olmamıza rağmen r...

  • Bursa Günlüğü Hikâye Yarışması başvuruları başladı!
    Bursa Günlüğü Hikâye Yarışması başvurula...

    Lozan Mübadelesi’nin yüzüncü yılı münasebetiyle; Bursa Büyükşehir Belediyesi, Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı, Basın ve Yayın Şube Müdürlüğü tarafından Bursa Günlüğü Hikâye Yarışması düzenlenmektedir. Bu yarışma vesilesiyle; Bursa’ya göç eden Balkan muhacirlerinin hayat hikâyeleri ve mücadeleleri tekrar gündem...

  • Selvigül Kandoğmuş Şahin'in yeni kitabı
    Selvigül Kandoğmuş Şahin'in yeni kitabı ...

    Bosna’nın hüzünlü bir güzelliği var. Gezerken bir taraftan cennet böyle midir, diye düşünüp bunca güzelliğe hayranlık duyarken yüreğiniz heyecanla atıyor, yerinizde duramıyorsunuz, bir taraftan da yaşanmış onca insanlık dışı acıyı bu topraklar nasıl taşımışlar, nasıl dayanmışlar bu büyük soykırıma, diye durup durup ağlamak geliy...

  • MARAŞ’TAN KARA HABER GELDİ
    MARAŞ’TAN KARA HABER GELDİ

    Bazı tarihler ve saatler insanoğlunun hafızasına çok derin harflerle kazınır. Kahramanmaraş’la birlikte on şehrin hafızasına 6 Şubat 2023 tarihi işte böyle kazındı. Saat: 04. 17.  Aradan yüz yıllar geçse de bu tarih, toplumun yazılı ve sözlü hafızasında hep asılı kalacak. Canlı kalmanın sağ kalmak anlamına gelmediği, he...

  • Hüseyin Ahmet Çelik’in Yeni Kitabı “Oğuz Atay’ın Tehlikeli Oyunlar’ı – Bir Tahlil” Çıktı
    Hüseyin Ahmet Çelik’in Yeni Kitabı “Oğuz...

    Hüseyin Ahmet Çelik’in Oğuz Atay’ın Tehlikeli Oyunlar romanı üzerine tahlili Ketebe yayınlarının Keşif dizisinden çıktı. Tahlilde Oğuz Atay’ın yaşamına, Tehlikeli Oyunlar başta olmak üzere alarak diğer yapıtlarına, 70’li yılların roman anlayışına ve dönemin edebiyat iklimine bakış atılıyor. 1973’te Sinan yayınları tarafında...

  • Cemal Şakar'ın yeni kitabı
    Cemal Şakar'ın yeni kitabı "Bir Avuç Dün...

    “BİR AVUÇ DÜNYA” 40 YIL VE 12 KİTAPHer yazarın ilk öykü kitabı heyecan vericidir. Çünkü en azından “yepyeni” bir yazarla karşıyayızdır. Ancak çok az yazarın 12. kitabı heyecan vericidir. Zira birkaç kitap yayınlandıktan sonra “üslubu” bir hapishaneye dönüşür yazar için. Ancak bu mahkûmiyet yazarın kendi kendisine verdiği bir...

  • Selvigül Kandoğmuş Şahin'in
    Selvigül Kandoğmuş Şahin'in "Senden Daha...

    “Meydandayım işte, bir sen varsın, bir de ben varım.Omuzlarına dökülen gece siyahı saçlarını uçuruyor akşam rüzgârı, yine o beyaz elbiseni giymişsin. Sen elbiseden daha beyazsın oysa yüzün beyaz, ellerin beyaz… Gamzeli yanakların bulutlu pembeliklerle gülümsüyor. Sen leylaklar kadar beyazken ben gece kadar karayım ...

  • SUAVİ KEMAL YAZGIÇ’IN “SERÇE VE TAŞ”I YAYINLANDI
    SUAVİ KEMAL YAZGIÇ’IN “SERÇE VE TAŞ”I YA...

    Suavi Kemal Yazgıç’ın 2001’de yayınlanan “Sebepsiz Serçe” ve 2007’de yayınlanan “Taş Suya Değince” isimli şiir kitapları “Serçe ve Taş” ismiyle bir başlık altında toplanarak yayınlandı.Böylece Yazgıç’ın bütün şiir kitapları Profil Kitap bünyesinde okurla buluştu. “Serçe ve Taş”, 1990’lı yıllardan itibaren dergilerde ye...

  • 4. Zeytinburnu Türk Dünyası Öykü Festivali, 2 Haziran’da Başlıyor
    4. Zeytinburnu Türk Dünyası Öykü Festiva...

    Zeytinburnu Belediyesi’nin düzenlediği “4. Zeytinburnu Türk Dünyası Öykü Festivali” 2-4 Haziran’da edebiyatımızın ve Türk dünyasının kıymetli yazarlarını “Hikâyeni Hatırla” başlığı ile ağırlayacak. Önceki yıllarda “Uluslararası Öykü Festivali” adıyla 3 kez düzenlenen etkinlikler, bu yıl “Türk Dünyası Öykü Festivali” temasıyla ok...

  • Cemal Şakar'ın yeni kitabı
    Cemal Şakar'ın yeni kitabı "Fragmanlar -...

    On dokuz başlık altında ontolojik bir mecburiyetle ortaya çıkan Fragmanlar; dil, hakikat, kurmaca, bilinç, imge, muhayyile, gerçekçilik, üslup, biçim, buluş gibi kavramlara dikkat çekiyor. Okuyucusunu kendini inşa etme sürecindeki kavramların her hâline tanıklık etmeye davet eden Cemal Şakar, insanın kendi kimliği...

  • Ali Acar Fotoğrafları Göz Kirasında!
    Ali Acar Fotoğrafları Göz Kirasında!

    Ali Acar fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • Cemal Şakar'ın yeni kitabı
    Cemal Şakar'ın yeni kitabı "KURMACANIN G...

    Herkes içinde anlatmak istediği hikâyeleri taşır. Sanat da bu hikâyeleri anlatma formudur. Ancak bu formlar donmuş kalıplar hâlinde değil, organiktir. Sorun tam olarak bu noktada ortaya çıkar; eğer formlar donmuş kalıplardan oluşsaydı herkes duygu ve düşüncelerini söz konusu formlara dökerek sanatı icra edebilirdi...

  • Süleyman Gündüz  Fotoğrafları Göz Kirasında!
    Süleyman Gündüz Fotoğrafları Göz Kirası...

    Süleyman Gündüz fotoğrafları Edebistan'da yayında!

  • Cemal Şakar'ın yeni kitabı
    Cemal Şakar'ın yeni kitabı "DİLSİZ'İN Dİ...

    Susmak, dile getirmeden konuşmak demektir. Konuşmak fıtriyse susmak tercihtir. Murat Pay’ın Dilsiz’i, bu anlamda tercih edilmiş bir söze dökmeyiştir. Susmak derinleştikçe hikaye geri çekilmeye; metaforlar, simgeler, remizler öne çıkmaya başlar. Dilsizin Dile Gelişi’inde, bir yandan senaryosuyla, yönetmenin film ha...